Sztrájk helyett: még tart a légiforgalmi irányítók ellenállása

Sztrájk helyett: még tart a légiforgalmi irányítók ellenállása

A Shanghai Airlines repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2020. január 28-án (Fotó: Olvasónk)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Hivatalosan továbbra sem ért véget a légiforgalmi irányítók augusztusban elkezdett forgalomlassító „ellenállása” – számolt be a Népszava. Emlékeztettek, hogy a Control Magyar Légiforgalmi Irányító Szakszervezete még júliusban készült sztrájkra, miután a munkáltató HungaroControllal megrekedtek a bértárgyalások, és nem sikerült megegyezniük a három éves bércsomagról. A kormány erre válaszul a veszélyhelyzetre hivatkozva lehetetlenné tette a sztrájkot. Erre reagáltak a légi forgalmi irányítók a tiltakozásnak e formájával: a biztonsági előírásoknak megfelelően jelölték ki a gépek útvonalát, de jellemzően a hosszabb útvonalakat használták. Ezeket csak akkor járják a repülőgépek, ha a főváros felett telített a légtér.

Az akcióban a szakszervezet a munkatársakra bízta, hogy maguk döntsék el, amikor szolgálatban vannak, akkor rigorózusan betartanak-e minden előírást, és ezzel lassítani tudják a repülőgépek haladását, vagy lehetővé teszik, hogy adott műszakban minden gép a lehető legrövidebb időn belül szálljon le. Az egyik irányító azt mondta a lapnak, hogy a legtöbben nem lassítják a forgalmat, mert azzal leginkább a pilótákkal szúrnának ki. Akad azonban, aki olykor mégis megteszi ezt.

A lapnak nyilatkozó munkatárs elmondta: szeptemberben a munkáltató kiküldte az új munkaszerződésüket, ami határozatlan időre szól és tartalmaz valamennyi béremelést. Ezt egyénileg ugyan aláírták, de a kollektív, három évre szóló, a szakszervezetek által kezdeményezett bérmegállapodásról továbbra sem mondtak le. A veszélyhelyzet elmúltával újból készek a sztrájkra ennek érdekében.