Szeged „messzebb van”, mint negyedszázada

Szeged „messzebb van”, mint negyedszázada

A Szeged-Rókus állomás, ahonnan a pótlóbuszok indulnak (Fotó: Magyar Hang/Bodacz Péter)

Szeptember közepe és november közepe között zajlik a Szeged és Kiskunfélegyháza közötti vasútvonal rekonstrukciója, ami jelentősen megnöveli a menetidőt a dél-alföldi megyeszékhely és Budapest között. A vasútpótlást ezúttal bár sikerült elfogadható szinten megoldani, sokan mégis messzire elkerülik a MÁV-ot: telekocsival nemcsak gyorsabban, olcsóbban tehető meg az út.

A 140-es Magyarország egyik fő vasútvonala, amely Cegléd és Szeged között húzódik. Az 1980-as évek eleje óta villamosított, többnyire dupla sínpár fut, és jelentős forgalmat bonyolít annak ellenére is, hogy a nemzetközi gyorsvonatok elkerülik. E vonalnak – pontosabban a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakasznak – a felújítását kezdte meg szeptember 11-én a MÁV, a munkálatok a tervek szerint november 16-áig tartanak. Ez idő alatt hétfő és csütörtök között nem közlekednek teljes hosszukban az intercityk (IC) és a gyorsvonatok Szeged és Budapest között, hanem vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat a Szeged–Rókus–Kiskunfélegyháza-szakaszon, ezzel jelentősen megnövelve az alapból sem rövid menetidőt. (Péntektől vasárnapig, vagyis a legnagyobb forgalmú napokon a vonatok a megszokott rend szerint közlekednek.)

„Békeidőben” az óránként közlekedő, egyszerre IC- és gyorsvonatszerelvények optimális esetben 2 óra 22 perc alatt teszik meg a főváros és az ország második legnépesebb vidéki városa közötti távot, most, a pótlás miatt a MÁV tájékoztatása szerint 40–60 perccel megnövekvő menetidővel kell számolni. A viszonylaton egyébként a 2,5 óránál rövidebb menetidő már igen jónak számít a vasúton 200 kilométeres távon, pedig az 1990-es években egyes járatok 2 óra 7 perc alatt értek a csongrádi megyeszékhelyre a fővárosból.

• Sikerült-e megoldania a MÁV-nak a pótlóbuszos utasszállítást Szeged és Kiskunfélegyháza között?
• Mennyivel lett hosszabb a menetidő?
• Hogyan lehet kényelmesebben, gyorsabban és akár olcsóbban is megúszni ezt az utat?

A teljes cikket a Magyar Hang hetilap szeptember 29-én megjelenő, 2023/38. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!