Ki számítógépen száll fölébe

Ki számítógépen száll fölébe

Hraskó Gábor repül a Bora-bora-atoll felé a Flight Simulatorban

Negyvenéves a világ legismertebb amatőr repülőgép-szimulátor játéka (vagy nem is játéka), a Microsoft Flight Simulator. Világszerte magasan képzett fotelpilóták ezrei sok-sok órát töltenek nap mint nap azzal, hogy a legkülönfélébb repülőgépeket vezetik, amelyek a legapróbb részletekig szimulálják a valóságot, a gép viselkedésével, az időjárással és az alatta elsuhanó tájjal együtt. A Flight Simulator a Microsoft legrégebb óta piacon lévő, és talán legegyöntetűbb megbecsülésnek örvendő terméke, a Windowsnál is három évvel öregebb.

A nyolcvanas évek elején a Microsoftnak szüksége volt egy olyan meghatározó játékra, amely megmutatja a nyolcbites számítógépek (például a Microsoft-rivális Apple II) és a 16 bites számítógépek (mint az IBM PC) grafikai képességei közötti jelentős különbséget – természetesen az utóbbi javára. Így találtak rá Bruce Artwickre, aki szoftvermérnök volt, de legalább ennyire rajongott a repülésért. Volt pilótaengedélye is, és az Illinois-i Egyetem repülési kutatóintézetében is végzett kísérleteket. 1976-ban a számítógépek által szimulált repülési élményből írta szakdolgozatát, majd ennek témájából, vagyis a háromdimenziós grafikával megjelenített repülési szimulációról egy komputeres magazinban cikksorozatot is közölt.

• Mennyire jól szimulálja a valóságot a Flight Simulator?
• Játék-e az FS, vagy inkább profi szimulátor?
• A legjobb FS-pilóták le tudnának szállni rendes géppel is?

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!