Nem látszik a koncepció a leállásra ítélt 10 vasútvonal kiválasztás mögött

Nem látszik a koncepció a leállásra ítélt 10 vasútvonal kiválasztás mögött

A bezárásra ítélt Komló és Godisa között közlekedő vonat sínpárja (Fotó: Magyar Hang/Végh László)

Nem látszik koncepció abban, milyen szempontok alapján választották ki azt a 10 vasútvonalat, amelyeken augusztus 1-jétől a vonatok helyett autóbuszokkal szállítják az utasokat. Akadnak köztük alacsony lakosságszámú településeket kiszolgáló járatok, de olyan is, amelyik gyakorlatilag egy megyeszékhely elővárosi vonataként közlekedik. Ez utóbbi a Miskolc–Tiszaújváros mellékvonal.

– A hasonló hirtelenséggel bejelentett döntéseknél valahogy mindig elmarad a szakmai vita és hatásbecslés. Ezt fájlaljuk, és nem azt, hogy néhány mellékvonalon nem járnak tovább a vonatok. Hiszen egy jól előkészített koncepciónak része lehet az, hogy adott vonalon jobb lesz az utasok kiszolgálása busszal. Ebből a döntésből azonban ad-hoc kapkodás mutatkozik meg – mondta el lapunk érdeklődésére Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub elnöke.

• Milyen kérdéseket vet fel a MÁV bejelentésének időzítése?
• Milyen politikai vetülete van az ügynek?
• A szakmai szervezetek szerint mi lenne a megoldás a MÁV és egyes vonalak állapotára?

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!