Összesen 12 milliárd forintért rendeltek meg turisztikai kampányokat és kutatásokat a területtel foglalkozó állami cégek, azaz a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, a TED-ből, amit a Magyar Narancs vett észre.
A 12 milliárdos keretmegállapodást a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte, a nyílt pályázaton meghirdetett munkát pedig a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei vitték el, a szerződést szeptember 24-én kötötték meg az NKH-val.
A tenderre egyetlen ajánlat érkezett, melyet a New Land Media Kft és a Media Dynamics Kft. alkotta konzorcium tett, mindkettő Balásy-érdekeltségnek számít.
Mint a Magyar Narancs írja, a pályázat győztesei átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, melyekből négyet itthon, ötöt külföldön kell megszervezniük. Egy-egy kampány minimum egy hónapig, maximum két hónapig tarthat, és átlagosan 100 millió forintba kerül majd, de végösszege ennek többszöröse is lehet.
A New Land Media a 24.hu szerint tavaly 70 milliárd 428 millió forintos nettó értékesítés mellett 3 milliárd 93 millió forintos adózott eredményt ért el, míg egy másik Balásy-cég, a Lounge Design Kft. 10 milliárd 83 milliós bevétel mellett 1 milliárd 433 millió forintos nyereséget hozott össze.