Hasítanak a kormánypropagandát kommunikáló cégek

Hasítanak a kormánypropagandát kommunikáló cégek

Soros-plakát Budapesten, 2017. október 4-én (Fotó: Reuters/Szabó Bernadett)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Koronavírusjárvány ide vagy oda, tavaly is nagyon jól ment a Balásy Gyulához kapcsolható, a kormányzati plakátkampányokról is ismert cégeknek, sőt rekordot is döntöttek. A New Land Media Kft. tavaly 70 milliárd 428 millió forintos nettó értékesítés mellett 3 milliárd 93 millió forintos adózott eredményt ért el, a Lounge Design Kft. pedig 10 milliárd 83 milliós bevétel mellett 1 milliárd 433 millió forintos nyereséget hozott össze – írja a 24.hu.

A portál szerint a cégekből összesen 4 milliárd 208 millió forintot – a New Land Media Kft.-ből 2 milliárd 282 millió, a Lounge Design Kft.-ből pedig 1 milliárd 926 millió forintot – vesznek ki osztalék formájában.

A megbízások általában a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól származnak, amely a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda égisze alatt működik, az állami szféra reklám- és marketing megrendeléseit intézi. Balásy cégei például áprilisban egy 3,4 milliárd forintos (2,7 milliárd forint + áfa) keretszerződést kaptak a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól egy családbarát kampány lebonyolítására.

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal egy keretmegállapodás keretében hív le olyan megrendeléseket, mint például a Soros Györgyöt vagy Brüsszelt rossz színben feltüntetni próbáló kampányokat. De ők felelnek a koronavírus-konzultációt hirdető plakátokét és a vadászati világkiállításról szólóakért is.