Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket a solymári vasútállomás parkolójában tapasztalható mizéria újabb felvonására. Amint arról már korábban írtunk, jelentősen alultervezték a vasútállomás parkolói kapacitását. Aki nem kora reggel utazik a fővárosba, már nem nagyon talál helyet az autójának az állomás három parkolójában, ezért sokan a füvön, illetve a gazos területen hagyják a gépjárművet.
Mivel nem volt más lehetősége, olvasónk is így tett, s este meglepve tapasztalta, hogy figyelmeztetés várja az autó szélvédőjén, amely szerint a jövőben megbüntetik a zöldben parkolókat. Kérdésére magyarázatként a polgármester közölte, az önkormányzat nem tulajdonosa a területnek, ezért a parkolót nem tudja bővíteni. A zöld területen való parkolást pedig azért szankcionálják, mert a szabályokat be kell tartani. A két kijelentés között ellentmondást vél felfedezni olvasónk: ha az önkormányzat nem tulajdonosa a területnek, akkor milyen alapon bírságol.
– A vasútállomás a felújítás óta az önkormányzat kezelésében van, mert szerettük volna elkerülni, hogy elhanyagolt legyen az épület és a környéke. A parkoló kezelését azonban hosszú ideig nem vállaltuk, mert a zöld terület talaja kavicsos volt, s emiatt fűnyíráskor a felcsapódó kövek károsíthatták volna a parkoló autókat. Amikor azonban lecserélték a talajt, átvettük a terület kezelését, füvesítettük a korábban gazos területet, és locsolórendszert telepítettünk alá – magyarázta a helyzetet lapunk érdeklődésére Szente Kálmán, Solymár polgármestere. – Ezt követően kezdtük figyelmeztetni a zöld területen parkoló autók tulajdonosait. (Az általunk megkérdezett önkormányzati szakértő szerint a terület kezelőjeként az önkormányzat jogosan bírságolhat – a szerk.)
Stúdió a lakásban: a RádióSolymár és a közösségi kisrádiózás rejtelmei | Magyar Hang– Az ellen nekem sincs kifogásom, hogy a frissen füvesített területen parkolókat megbüntessék. De ha már egyszer kevés a parkolóhely, akkor több belátást várnánk az önkormányzattól. Legalább azokat ne büntessék, akik a jelenleg is gazos, és semmire nem használható partoldalon állítják le autójukat – teszi hozzá olvasónk.
A szűk parkolói kapacitás egyébként az egész Budapest–Esztergom-vasútvonalon komoly problémát jelent, ami arra ösztönzi az autósokat, hogy még véletlenül se vegyék igénybe a vasutat. Ezzel persze a 10-es út zsúfoltsága és a környezetterhelés is folyamatosan növekszik.
A solymárihoz hasonló a helyzet például Pilisvörösváron, ahol a központi vasútállomás parkolója túlzsúfolt, a kisebb állomásokon viszont alig-alig állnak autók. Amióta az önkormányzatok jelezték a problémát a MÁV-Start felé, alig történt valami. A menetrendet módosították ugyan, s a kisebb állomásokon is több szerelvény áll meg, de ennek egyelőre semmi hatása nincs a fővárosba utazók szokásaira. Solymár másik állomásán, Szélhegyen például továbbra is két-három autó áll a hatalmas parkolóban. Nem is csoda, hiszen reggel nyolc óra után már csak átszállással, sokkal drágábban és lassabban lehet onnan bejutni a Nyugatiba.
Parkolási káosz az esztergomi vasútvonalon | Magyar HangNémi reményt ad ugyan a vörösváriak számára, hogy Strack Bernadett pilisvörösvári alpolgármester tájékoztatása szerint már ígéretet kaptak az ottani parkoló bővítésére. Solymáron azonban egyelőre változatlan a helyzet annak ellenére, hogy az önkormányzat már tavaly márciusban elkészíttette a vasúti parkoló bővítésének tervét, s azt eljuttatta a MÁV-Starthoz. Választ mostanáig nem kaptak. A MÁV sajtóosztályát is megkerestük az ügyben, de kérdéseinkre, ahogy korábban sem, úgy most sem kaptunk választ. Talán változást hoz a hozzáállásban, hogy a napokban a Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjévé kinevezett Vitézy Dávid arról beszélt, mindenképpen meg kell oldani a Budapest–Esztergom vasútvonalon a parkolási problémákat, mert csak így lehet csökkenteni a fővárosba vezető út mentén a környezetszennyezést.
Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Hang 2020/5. számában jelent meg január 31-én.
Hetilapunkat megvásárolhatja az újságárusoknál, valamint elektronikus formában a Digitalstandon! És hogy mit talál még a 2020/5. számban? Itt megnézheti!