Kicsit lassabb lesz a tram-train mint a busz

Kicsit lassabb lesz a tram-train mint a busz

Az első tram-train szerelvény utastere a jármű bemutató sajtótájékoztatóján Szentesen, a MÁV Járműbiztosítási telephelyén 2021. január 20-án. A vasút-villamos ősztől alig több mint 30 perces, olcsó, környezetbarát közlekedési kapcsolatot teremt Hódmezővásárhely és Szeged központja között. MTI/Ujvári Sándor

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Szegeder.hu birtokába került dokumentum alapján 49 perc lesz a menetideje a tram-trainnek Hódmezővásárhely és Szeged között – írja a Hódpress.

A 32 kilométeres szakaszon közlekedő, közel 26 milliárdból megvalósult tram-train november 28-tól közlekedik, egyelőre csak óránként. Januártól már húszpercenként fog járni, nyáron pedig 10-15 percenként követik majd egymást a szerelvények.

A 49 perces menetidő a következőképpen oszlik meg:

Hódmezővásárhelyi szakasz: 9 perc
Városközi szakasz: 23 perc
Szegedi szakasz: 17 perc

Ez azért érdekes,  mert a projektért felelős kormánybiztos, Lázár János júliusban 30-35 percet mondott a várható menetidőre, igaz, ő mindig a két városközpont közötti időről beszélt.

A Szegeder szerint – bár a különböző indulási és célpontok miatt nehéz pontosan számolni – a buszok gyorsabban, 32 perc alatt teszik meg a két város közti távolságot. Igaz, a tram-train a belvároson halad át, a busz pedig kijjebb teszi le utasait. Ugyanakkor a hosszú menetidő azzal indokolható még, hogy a tram-train a két csongrádi város belterületén villamosként, a városok között vasútként működik majd.