Közlekedési tárca: Nincs a MÁV-Volán Csoportnál általános szakemberhiány

Közlekedési tárca: Nincs a MÁV-Volán Csoportnál általános szakemberhiány

Két Intercity-szerelvény a budapesti Nyugati-pályaudvaron (Fotó: Metrophil/Wikipedia)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Elhanyagolható a szakemberhiány a MÁV-nál az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint – ez derült ki a miniszter Balassa Péter (Jobbik) országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére adott válaszából. Lázár János miniszter megbízásából Ágh Péter államtitkár válaszolt a kérdésre, aki a vasúti vonalbezárásokra is kitért.

Milyen gondokat okozhat a súlyos a szakemberhiány a MÁV-nál? – ezzel az írásbeli kérdéssel fordult Balassa Péter jobbikos országgyűlési képviselő Lázár János miniszterhez. „A sajtóban megjelent információk szerint ugyanis egyre súlyosabb a szakemberhiány a MÁV-nál. Annyira kevés a mozdonyvezető, hogy még extrém túlóráztatás mellett is szolgáltatáskiesések lehetnek. Emellett pályamunkásokból, jegyvizsgálókból, forgalmistákból, kocsirendezőkből és felsővezeték-szerelőkből is hiány van”. A képviselő arról is érdeklődött, mennyi a betöltetlen állás a MÁV-nál, mekkorák voltak az év első félévében a késések, és mennyi kártérítést kellett miattuk kifizetnie a vasúttársaságnak, illetve mennyibe került a járatkimaradások miatti buszpótlások megrendelései.

Lázár János megbízásából Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára válaszolt. Szerinte azonban csekély a munkaerőhiány a MÁV-nál: a MÁV-Volán Csoport cégeiben 1828 betölthető álláshely volt 2023 nyár végén, ami 3,26 százalékos hiányt jelent, „nincs a MÁV-Volán Csoportnál általános szakemberhiány”.

Azzal folytatta, 2023 első félévében az egy vonatra eső fajlagos késés 6,1 perc volt, a késések és járatkimaradások miatti kártérítésre összességében mintegy 7,5 millió forintot fizetett ki a vasúttársaság. A kimaradó járatok miatt szükséges buszos pótlásra június végéig 120 millió forintot költöttek az államtitkár válasza szerint.

Ágh Péter a vasúti vonalbezárásokra is kitért. Ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: „a MÁV Zrt nem zárt be vonalakat az elmúlt időszakban, mindössze közlekedésimód-váltásra került sor tíz szakaszon” „Az Önök elvtársai voltak azok, akik 2009-ben az út szélén hagyták az utasokat” – zárta válaszát az államtitkár. Balassa eredeti kérdésre azonban, miszerint terveznek-e a jövőben hasonló vonalbezárásokat, nem reagált a kormánypárti politikus.

 

Címkék: Lázár János, MÁV