
Akár 50 perccel hosszabb menetidővel is közlekedhetnek a vonatok a Budapest–Cegléd-vonalon – közölte hétfőn reggel a MÁVINFORM sajtóügyeletese az MTI-vel.
A kivitelező a Városliget
elágazás és Kőbánya teher közötti pályafelújítást nem fejezte be időben, emiatt
azon a szakaszon csak egy vágányon közlekednek a vonatok. A vonatfeltorlódások
és nagyobb késések elkerülése érdekében a ceglédi és a lajosmizsei vonalról
érkező elővárosi, helyi személyvonatok csak Kőbánya-Kispestig közlekednek, és
onnan fordulnak vissza. A távolsági zónázó, a szegedi, a nyíregyházi és a
záhonyi InterCity vonatok a Nyugati pályaudvarig közlekednek, és onnan indulnak
vissza, Kőbánya-alsó megállóhelyen is megállnak.
A közleményből kiderült, további késések esetén vonatkimaradásokkal is számolni lehet. A késés 30-40, esetenként 50 perc is lehet. A vágányzári munkát várhatóan reggel nyolc órakor fejezhetik be.
Néhány napja írtuk meg, hogy a MÁV közleményben adta hírül, hogy 2019. szeptember 30-val, közös megegyezéssel megszűnik Völgyesi Zsolt Károly általános és műszaki vezérigazgató-helyettes munkaviszonya. Az okok között szerepel, hogy a közelmúltban igen súlyos gondok voltak a Budapest-Cegléd-Szolnok, illetve a Budapest-Vác vonalon is, és a jegypénztárak működése is akadozott. Előfordult, hogy a munkaerőhiány miatt estétől másnap reggelig nem lehetett jegyet vásárolni a Keleti Pályaudvaron. Múlt héten a MÁV teljes rendszere összeomlott két órára, még az előre megvásárolt jegyeket sem lehetett átvenni, sok utasnak így újra meg kell vásárolnia.