A Wizz Air fogja használni a kormányzati teherszállító repülőgépet
A külügyi tárca által megvásárolt Airbus 330 típusú teherszállító repülőgép (Forrás: Szijjártó Péter Facebook-oldala)

Megkezdődik a kormány által a koronavírus-járvány első hullámát követően vásárolt teherszállító repülőgép kereskedelmi üzemeltetése, ennek keretében a Wizz Air hetente háromszor fog megfordulni a géppel Magyarország és Kína között – jelentette be szombaton az MTI beszámolója szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

Az Airbus A330-200F típusú gép szombat délelőtt kezdte meg kereskedelmi útját. A külügyminiszter ebből az alkalomból emlékeztetett: a pandémia kezdetén alig lehetett maszkot, lélegeztetőgépet, gumikesztyűt és egyéb, az egészségügyi védekezéshez szükséges eszközöket vásárolni, de ha sikerült is, akkor jött a következő kérdés, hogy azt mivel és mikor lehet leszállítani. Emiatt a kormány megvásárolta az Airbus A330-200F típusú cargo gépet, amely már eddig is hatalmas szolgálatot tett, ugyanis idén mintegy 6,8 millió adag vakcinát szállított Budapestre, mindig időben.

Airbus-üzemeltetés: bombaüzlet NER módra
Bodacz Péter

Airbus-üzemeltetés: bombaüzlet NER módra

Kikértük az üzemeltetési szerződést: az állam nem használhatja teljesen szabadon a 17 milliárd forintért megvásárolt teherszállító gépet, noha ezzel az igénnyel indokolták a repülő beszerzését.

Már nem kell rendszeresen oltóanyagokat szállítani, így jelentős szabad kapacitása lett a repülőgépnek, ezért a héten aláírták a szerződéseket a Wizz Air kereskedelmi alapú üzemeltetéséről. – Még soha nem volt a magyar államnak állami tulajdonban lévő, magyar felségjelzésű, szélestörzsű, hatalmas kapacitással és teherbíró képességgel rendelkező, menetrendszerinti forgalomban részt vevő teherszállító repülőgépe, most már ilyen is van – fogalmazott. Mint kiderült, a gép hetente háromszor fog megfordulni Budapest és Csengtu (Chengdu) között, amelynek nyomán a kétoldalú kereskedelmi forgalom további bővülése várható. Így az érintett magyar és kínai cégeknek már nem kell a nagy nemzetközi szállítmányozási vállalatokra várniuk.