Új intézkedéseket léptethetnek életbe a hazai áruházak a vevők közötti kellő távolságtartásra – tudta meg az mfor.hu a nagy láncokat tömörítő Országos Kereskedelmi Szövetségtől.
Az OKSZ tagvállalkozásai továbbra is fokozott figyelmet fordítanak a járvány elleni védekezésre, amire a pandémia kezdete óta több 10 milliárd forintot fordítottak az érintett kereskedelmi láncok – közölte a szövetség.
A járvány elleni védekezés jegyében az áruházakban – a tömeges jelenlét, a tolongás elkerülése érdekében – több szakeladó, pénztáros és árufeltöltő dolgozik, megerősítették a vevőszolgálatokat is.
A fentieken túl az áruházak többféle, egymástól eltérő eszközt alkalmaznak, így korlátozhatják az egyidejűleg használható bevásárlókocsik, bevásárlókosarak számát, e nélkül pedig nem engednek be vásárlót. Emellett folyamatosan felhívják rá a figyelmet és padlómatricákkal is segítik a távolságtartást, erre az eladótérben is kérhetik a vásárlókat, akár személyes megszólítással is. A pénztárak mellett, a csemegepultoknál, a hentespultoknál is távolságtartást kérnek és azt a padlón elhelyezett jelölésekkel segítik.
A járvány elleni védekezést szolgáló előírások betartása érdekében ugyanakkor továbbra is a vásárlók együttműködését kéri az OKSZ.