Újabb vonalakon rendelt el sebességkorlátozást a MÁV a meleg miatt

Újabb vonalakon rendelt el sebességkorlátozást a MÁV a meleg miatt

Új menetrend, új „váróterem”: csendélet Mátraszőlős-Hasznos megállónál (Fotó: Magyar Hang/Végh László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

– A hőség miatt 40-80 kilométer/órás sebeségkorlátozásokat vezetett be a MÁV több vasútvonalon, az érintett szakaszokon jelentősen meghosszabbodhat a vonatok menetideje – tájékoztatta a Mávinform csütörtökön az MTI-t.

A közlemény szerint a Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszon 60 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be, ezért az észak-balatoni vonalon jelentősen - 30-60 perccel is - meghosszabbodhat a menetidő.
A Hatvan-Füzesabony-Miskolc-Szerencs-Bodrogkeresztúr vonalon 11 órától 19 óráig 80 kilométer/órás sebességkorlátozás érvényes. A Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely vonalon közlekedő és a Budapest-Eger közötti vonatok menetideje 10-30 perccel hosszabbodhat meg.

A Miskolc-Hidasnémeti vonal több szakaszán is 80 kilométer/órás csökkentett sebességgel haladhatnak a vonatok a biztonság érdekében. Ezért ott napközben 10-20 perccel nőhet a menetidő. A pécsi vonalon a Keszőhidegkút-Gyönk-Döbrököz közötti szakaszon szintén 80 kilométer/órára korlátozták a vonatok sebességét, ezért 20-30 perccel nő meg az InterCity vonatok menetideje.

Ugyanakkor a Budapest-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vonal több szakaszán 40 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, ezen a szakaszon 15-20 perces késésekre számíthatnak az utasok – közölte a Mávinform.

A Mávinform a hőség miatti sebességkorlátozással kapcsolatban az MTI kérdésére azt írta: „a vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, és amennyiben a 45 Celsius-fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a MÁV fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, a magas sínhőmérsékletnél – 50 – 60 Celsius-fok között – a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezet be”.