Vitézy Dávid: A labda Lázár Jánosék térfelén pattog

Vitézy Dávid: A labda Lázár Jánosék térfelén pattog

Vitézy Dávid (Fotó: Vitézy Dávid/Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A budapesti teherforgalmi behajtási rendszer ügyéről osztotta meg véleményét Vitézy Dávid, ami kapcsán vita alakult ki a főváros és a kormány között. Utóbbi lényege, hogy mint korábban írtunk róla, Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes szerint egy 2011-es rendeletet támad a kormányhivatal, amely alapján a teherforgalom után, forgalomszabályozási eszközként behajtási díjat szed be a főváros. Ám a kormányhivatal szerint ezen rendelet meghozására nem volt felhatalmazása a fővárosi önkormányzatnak, vagyis szerintük ezt meg kéne semmisíteni. Kiss szerint viszont ha ezt eltörölnék, brutális hatása lenne a budapesti közlekedésre, mert ez azt jelentené, hogy miközben az M0-s fizetős, Budapesten a teherforgalom ingyen hajthatna át, tehát nyilván jóval többen mennének a fővároson át.

Vitézy az üggyel kapcsolatban azt írta, szerinte a mai rendszer hasznos és meg kell tartani, de tény, hogy veszélyben van, ám nem a főváros és a kormány vitája miatt. – A fővárosi modellhez hasonló teherforgalmi behajtási rendszert több vidéki település is bevezetett, azonban fuvarozók által indított perek nyomán a Kúria legalább 17 településen az elmúlt években megsemmisítette ezeket a szabályokat. (...) Nem arról van szó tehát, hogy a kormányhivatal egyedileg szívatja Budapestet, hanem egy országos problémáról, ahol már Tahitótfalutól Vácig, Gödöllőtől Szentendréig 17 másik rendeletét is megsemmisítette a bíróság – vélte.

Arról is írt, hogy ha a budapesti rendeletet is hatályon kívül helyezné a Kúria vagy akár a kormányhivatal törvényességi észrevételeinek engedve a Fővárosi Közgyűlés saját maga, az egyértelmű visszalépés volna. – Persze azért túlzásokba sem érdemes esni: az a drámai kép, amit a főpolgármester felvázolt a Facebookon, ettől még nem következne be a Budapestet az M0-ról ellepő kamionokkal. Ugyanis a Főváros közútkezelőként díjszedés nélkül bárhol bármilyen teherforgalmi korlátozást bevezethet, a kamionokat és az M0-körgyűrű átmenőforgalmát továbbra is ki tudja tiltani a város bármely útjáról és zónájából, ahogy most is teszi – fejtette ki.

https://www.facebook.com/karacsonygergely/posts/pfbid02t12uyutJWbZtjhZgeB6uDdFbWPUhBdPGiY1eKNLHkaZGRSepbefmhhDiDnoXRgRCl?locale=hu_HU

Vitézy úgy látja, az ügyben törvényt kellene alkotni, „a labda valójában Lázár János építési és közlekedési miniszter, illetve az Országgyűlés térfelén pattog”. Ugyanis szerinte világos, hogy egy egyszerű, néhány bekezdésből álló törvénnyel a probléma orvosolható és az önkormányzatok megkaphatják azt a konkrét felhatalmazást, amit a Kúria hiányolt – zárta posztját. 

Címkék: Vitézy Dávid