Úgy
tűnik, a március 10-én lezuhant repülőgép pilótái hiába
próbálták betartani a Being és az FAA utasításait, hiába
követték az ilyenkor kötelező eljárási rendet, nem tudták
megakadályozni a 157 ember halálával járó tragédiát, olvasható
az MTI tudósításában.
A
katasztrófával kapcsolatos információkat az etióp közlekedési
miniszter ismertette csütörtök délelőtt.
„A
pilóták többször is megpróbálták a Boeing és az FAA
utasításait végrehajtani, azonban nem tudták irányítani a
Boeing MAX-ot” - közölte
Dagmawit
Moges, aki
hozzátette,
a rendelkezésre álló információk szerint a gép repülésre
alkalmas állapotban volt, és a felszállással kapcsolatban is
minden normális volt.
Az
etióp vizsgálat vezetője kijelentette, az előzetes jelentéshez a
repülési adatrögzítő és a pilótafülke hangrögzítőjéből
kinyert adatokat vették alapul. Jelezte: egyelőre nincs arra utaló
jel, hogy a repülőgép állásszögjeladó szenzorát bármi
megrongálta volna. Ez a berendezés látja el adatokkal a gép
automatikus átesésgátló rendszerét, amelynek a korábbi
jelentések szerint köze lehet a repülőgép lezuhanásához.
A bizalom visszaszerzéséért kell küzdenie a Boeingnek | Magyar Hang
A hatósági ellenőrzések lazítása is közrejátszhatott a Boeing 737 MAX-ok biztonsági rendszerének meghibásodásában, amely - az előzetes feltételezések alapján - ismét légi szerencsétlenséghez vezetett. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy a géptípust világszerte a földre parancsolták mindaddig, amíg kivizsgálják az Ethiopian Airlines katasztrófáját.
A Wall Street Journal korábban arról írt, hogy a március 10-én lezuhant gép pilótái kikapcsolták az átesésvédelmi rendszert, az MCAS-t, és megpróbálták manuálisan irányítani a gépet, de nem tudták elérni, hogy emelkedjen. Ezután visszakapcsolták az MCAS-t, ami csak rontott a helyzeten. A Boeing cég szerdán bejelentette, hogy sikerrel tesztelte az MCAS rendszer frissítését. A múlt héten kiadott MCAS-t magában foglaló repülésirányítási rendszer újabb biztonsági funkciókkal bővült.