Átadták az Orbán Győző bányájától a vasúti átrakodóig vezető út utolsó szakaszát is

Átadták az Orbán Győző bányájától a vasúti átrakodóig vezető út utolsó szakaszát is

Orbán Győző kőbányájából származó alapanyaggal pakolják meg a vagonokat Bicskén, 2021 márciusában. I Gánt get kő satisfaction (Fotó: Gulyás Balázs/Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Naponta rengeteg kamion zötykölődött a miniszterelnök édesapjának, Orbán Győzőnek gánti bányájától a bicskei vasútállomásig (ahonnan vasúton szállítják tovább a köveket) tartó úton, de ennek végérvényesen vége. A választókerület fideszes országgyűlési képviselője és a térség fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos, Tessely Zoltán szerdán a közösségi oldalán adta hírül, hogy „elkészült a 8126-os számú út Csákvár és Felcsút közötti 11,7 kilométeres szakaszának teljes felújítása”.

A kőbányától a bicskei, városon belüli vasúti kőátrakodóig vezető útvonalról és az utóbbi környékén élők viszontagságaival tavaly tavasszal lapunk terjedelmes cikkben foglalkozott

A szerdán átadott úttal szinte teljes terjedelmében felújított úton lehet eljutni Orbán Viktor édesapjának Gánton található bányájától a bicskei vasúti átrakodóig a kamionokkal, Tessely Zoltán képes beszámolójába is került egy fénykép egy kőszállító kamionról. Ez természetesen még azzal együtt is lehet szerencsés, véletlen egybeesés is, hogy Fejér megyében sok roppant rossz minőségű közút található.

Tessely elárulta azt is, hogy a 2018-ban kezdődött útfelújítás „TOP” keretből kezdődött meg (ez a betűszó európai uniós támogatást jelent), és a szerdán átadott 11,7 kilométeres szakasz felújítása 1,650 milliárd forintba került az adófizetőknek. A kivitelező a Duna Aszfalt, a Mélyépítő Zrt. és a Hazai Építőgép Társulás trió volt. A Duna Aszfalt a Szijjártó Péter külügyminisztert jachtoztató NER-oligarcha, Szíjj László vállalkozása, a Mélyépítő Zrt. NER-vállalatok (Mészáros Lőrinc, Szíjj László vállalkozásai) rendszeres konzorciumi partnere, akárcsak a Hazai Építőgép Társulás, amely a Mészáros Lőrinc nevén lévő eszéki focicsapatot is szponzorálta.

A fideszes képviselő beszámolója szerint az útfelületre két réteg új aszfalt került, emellett megújult négy híd, valamennyi gyalogos átkelőhely, sőt, még három pár autóbuszöböl is. – Vértesboglár Csákvár felőli részén forgalomcsillapító sziget létesült, Bodmér külterületén pedig új gyalogos átkelőhely épült – számolt be róla a kormánypárti politikus.

Tessely Zoltán azt is közölte, hogy „az érintett polgármesterek mindegyike értékelte azt az erőfeszítést, amelyet nem csak az útfelújítás során, hanem évek óta minden téren megtesz az Orbán-kormány ezért a választókerületért”. A fideszes képviselőnek saját bevallása szerint különösen jólesett, az egyik polgármester, Sztányi István kijelentése, aki arról beszélt, hogy „olyan kormánya van ma Magyarországnak, amely észreveszi azt, hogy nem csak főváros van és nagyvárosok, hanem vidék is”.