Hétfőtől ismét két-két sávon járható a Rákóczi út

Hétfőtől ismét két-két sávon járható a Rákóczi út

A Blaha Lujza tér, amely a közeljövõben ötvenöt év után új, igényes karaktert kap egységes arculatú, a mai városi használati igényeket kielégítõ belvárosi közösségi térré alakul teraszokkal, találkozóhelyekkel és zöld szigetekkel, kellemes közlekedõ környezettel (Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Hétfőtől újra irányonként két sáv járható a fővárosi Rákóczi úton a Blaha Lujza térnél, a csomópont felújítása negyedik üteméhez érkezett – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint hétfőtől a Rákóczi úton a két külső sáv lesz járható, és a belső sávokat lezárják a forgalom elől. A csomópontban új munkaterületet kerítenek el a forgalom elől: a 4-6-os villamospályához legközelebb eső területen, a Rákóczi út középszigeteinél, valamint az Erzsébet körút 2. előtti területen folyik majd a munka.

– Augusztus 9. és 19. között kétszeres sebességgel folyt a Blaha Lujza tér felújítása, hogy a beruházás időtartama lerövidüljön; ezalatt irányonként egy sáv volt járható a Rákóczi úton – közölték. A BKK azt írta, ebben az ütemben váratlan helyzetbe került a kivitelező: megtalálta az aluljáró födémen a korábbi villamosvágányok nem várt méretű és szilárdságú vasbeton alépítményét, ezért további gépek munkába állítására volt szükség a bontási munkák befejezésére. Jelenleg a növénykazetta támfala és a vízgépészeti aknák épülnek.

Ezek mellett a legtöbb gépi munkával és zajjal járó feladat az aszfalt, a beton alap és a további rétegek elbontása egészen a födémszigetelésig, majd lejtést adó betont, új szigetelést, illetve szigetelésvédő betont készítenek. Az alkalmazott szigetelésvédő beton magasabb szilárdsági osztályú, mint az eredetileg tervezett, és ez lesz az útpálya szerkezetének alaprétege.

A beruházás negyedik ütemében érvényben maradnak a korábbi közlekedési korlátozások. A tér belső, legnagyobb része továbbra is lezárva marad, tehát sem a gépjármű-, sem a gyalogosforgalom nem használhatja. A Márkus Emília és a Somogyi Béla utca lezárása változatlan, a Stáhly utcában és a Kőfaragó utcában is az előző ütemben bevezetett, megfordított forgalmi rend szerint közlekedhetnek az autósok.

A Nagykörúton továbbra is irányonként egy forgalmi sávon haladhat a forgalom, és lehetséges a jobbra kanyarodás. A Rákóczi úton a közösségi közlekedés előnyben részesítése érdekében a Keleti pályaudvar felé közlekedő buszok megállója után az autóbuszoknak van elsőbbsége besorolni a forgalmi sávba, mivel a buszsáv ideiglenesen megszűnt a csomópontban.

A Keleti pályaudvar felé közlekedő 7-es autóbuszcsalád megállóját gyalogosan az aluljáró felől, illetve a Népszínház utca és az Astoria irányából egy mobilkerítések által leválasztott gyalogos folyosón keresztül lehet megközelíteni. A 4-es és a 6-os villamos megállója, valamint a 7-es autóbuszcsalád Keleti pályaudvar felé közlekedő megállói közötti, a Rákóczi úthoz közelebbi gyalogátkelő továbbra is zárva van, csak a Népszínház utca felőli felszíni gyalogátkelő használható.

A nagykörúti kerékpársáv ideiglenesen megszűnt a csomópontban, az irányonként fennmaradó egy forgalmi sávban közlekedve lehet átjutni kerékpárral a csomóponton. A 4. építési ütem ideje alatt – az előző ütemekhez hasonlóan – a párhuzamos utcák használatát javasolják a kerékpárosoknak. A Rákóczi tér felé a Wesselényi utca-Klauzál utca-Márkus Emília utca-Stáhly utca-Somogyi Béla utca útvonalat ajánlják.

A 4-es és a 6-os villamos a felújítás idején végig közlekedik, a munkák nem érintik a járat Blaha Lujza téri megállóját. A Blaha Lujza tér felújításával párhuzamosan a Corvin Áruház felújítása is zajlik, ezért az épület körül mobilkerítések határolják a munkaterületet. A Blaha Lujza tér felújítása várhatóan a jövő év őszére készül el.