Kerpel-Fronius valószínűsíti, hogy nem tudják megvétózni az atlétikai vb-t

Kerpel-Fronius valószínűsíti, hogy nem tudják megvétózni az atlétikai vb-t

Kerpel-Fronius Gábor (Fotó: Halász Nóra/Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Feltehetően nem tudják megvétózni az atlétikai világbajnokságot – erről beszélt az ATV Startban Budapest főpolgármester-helyettese, Kerpel-Fronius Gábor. Ettől még viszont szerinte politikai mozgásterük van. A Nemzetközi Atlétikai Szövetség vezetője ráadásul többször elmondta, hogy nem rendeznének olyan városban versenyt, ahol emellett nem áll ki a vezetés teljes mellszélességgel. 

Karácsony Gergely a múlt héten beszélt arról, hogy vétózni fogják az atlétikai vb beruházásait, ha nem valósul meg a Diákváros projektje. A Momentum pedig pluszban azt kérte, hogy a kormány teljesítse az Egészséges Budapest Programban ígért támogatásokat is. Szerdán a fővárosi közgyűlés megszavazta azt az előterjesztést, hogy a főváros nem kíván a 2023. évi atlétikai világbajnokság házigazdája lenni, ha a kormány bármelyik, eredetileg  Diákvárosnak szánt területet átadja a Fudan alapítványnak. 

Kerpel-Fronius pártja ráadásul a mostani gazdasági helyzetben nem is a vb megrendezését érzi a legfontosabbnak. Viszont ha öt év alatt ötven milliárdot kapnak a kerületek egészségügyi fejlesztésre, továbbá megépül a Diákváros, akkor igent mondanak ők is az atlétikai világbajnokságra. Jelenleg viszont úgy érzik, a Diákváros és a kifizetés is veszélyben van.

Karácsony múlt héten azt fejtegette: a kormánynak fontosabbak a magán- és a kínai érdekek, mint az, hogy a vidéki diákoknak a fővárosban legyen megfizethető lakhatásuk.

Szóba került az is, hogy a tömegközlekedéssel komoly gondok vannak. Azért is tették ingyenessé a 14 alattiaknak az utazást, mert bíznak benne, hogy így a kisgyermekes szülők maguk is inkább a tömegközlekedést fogják választani. A koronavírus-járvány ugyanis jelentősen csökkentette a tömegközlekedést igénybe vevők számát.