Máig nem tudni, hogy ki rendelte el egy kiskőrösi vasúti átjáró lezárását október elején, amikor Mészáros Lőrinc a kivitelező V-Híd Zrt. képviseletében és Szijjártó Péter külügyminiszter társaságában megtekintette a Budapest–Belgrád vasútvonal építését. Emiatt egy ideig az arra járó közlekedők tíz kilométeres kerülőre kényszerültek. A Népszava ezirányú érdeklődésére kapott válaszok ellentmondanak annak, amit ezzel kapcsolatban a lapnak a helyszínen mondtak és némiképp annak az információnak is, amit Rétvári Bence államtitkár adott egy, az esetre vonatkozó írásbeli kérdésre.
A helyszínen a Testőr Kft. feliratú mellényt viselő biztonsági őrök szerint a Terrorelhárítási Központ rendelte el a vasúti átjáró lezárását, ám a lap megkeresésére a TEK ezt cáfolta. Azt írták, „a helyszínen területzárást, közforgalmi korlátozást nem alkalmaztak, és ilyen intézkedésre a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányságot sem kérték”. Ezt megerősítette a lapnak a megyei rendőrség is, amely szerint sem saját, sem a TEK kérésére nem hajtottak végre területzárást.
Az átjáró ügyében illetékes MÁV viszont nem válaszolt arra, ki kezdeményezte a lezárást, csak annyit írtak, hogy az egyszeri esetet leszámítva az átjáró folyamatosan használható volt. Az egy ideje részben Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó biztonsági cég viszont nem válaszolt arra a kérdésre, hogy miért és milyen felhatalmazással zárták le a területet. Később Rétvári Bence belügyminisztériumi államtitkár tájékoztatása sem segített tisztábban látni az ügyben. A DK-s Vadai Ágnes írásbeli kérdésére ugyanis azt írta: az esemény során a TEK a védett személyek és a kijelölt létesítmények védelméről szóló rendeletnek megfelelő személyi védelmet látta el.