Ahhoz, hogy a társadalom átérezze a koronavírus veszélyét és a kialakult helyzetet, kell az, hogy megszólaljanak a frontvonalban lévők. Nehéz elképzelni, hogy milyen állapotok vannak a kórházakban, ha nem mondhatja el ezt a saját szavaival egy orvos vagy ápoló. Ez számomra nagyon aggasztó – mondta a lapunknak adott interjúban Urbán Ágnes, a Mérték Médiaelemző Műhely kutatója a kormányzat víruskommunikációjáról.
A Budapesti Corvinus Egyetemen oktató-tanszékvezető közgazdász szerint ilyen gazdasági krízisre bizonyosan nem volt felkészülve egyetlen médiavállalat sem, nem csak a médiaiparban, más ágazatokban sem. Úgy látja, hogy a kiadók gyors reagálása annak a jele, hogy tapasztaltak már hasonlót 2008-ban. Ez abban segíthetett, hogy mindenki gyorsan rá tudott hangolódni a nagyon rossz forgatókönyvre. Ugyanakkor szerinte koronavírus nyomán előállt gazdasági krízis következményei súlyosabbak lesznek a médiaiparban, mint a 2008-as pénzügyi válságé. – Nem lennék meglepve, hogy ha néhány hónap múlva olyan médiamárkákról kellene múlt időben beszélni, amelyekről ezt most el sem tudjuk képzelni – fogalmazott.
Urbán Ágnes: Arra számítok, hogy a hatalom tovább keményít médiafronton | Magyar HangUrbán Ágnes beszélt arról is, hogy mely témákkal nem tud, illetve tudott mit kezdeni a kormányt kritikátlanul szolgáló sajtó, illetve arról is, hogy kell-e félteni a legolvasottabb hírportált, az Index.hu-t, miután Vaszily Miklós bevásárolta magát az Indamedia csoportba.
A további részleteket, illetve a teljes interjút keressék a Magyar Hang április 23-án megjelent, 2020/17. számában.
Hetilapunkat megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy digitálisan! És, hogy miről olvashat még a 17. számban? Itt megnézheti!