Közel három hétig nem volt meleg víz a tatabányai Szent Borbála Kórház pszichiátriai osztályán – értesült a Válasz Online.
Mint írták, az ápolók teakészítéshez használatos, literes vízforralókban melegítettek vizet, ezt a beteg ágya mellé helyezett lavórba öntötték, hozzáadták a csapból folyó hideg vizet, az így nyert langyossal törölték át a legszükségesebb testrészeket. A pszichiátriai osztályon sok olyan beteg van, aki csak segítséggel képes tisztálkodni. A helyzet nemcsak a betegek komfortérzetét csökkentette, hanem az osztályon dolgozók munkaterhelését is jelentősen megnövelte. A meleg víz hiánya ráadásul komoly fertőzésveszélyt is okozhatott volna, hiszen a higiéniai körülmények romlása közvetlen hatással lehet a betegek és a személyzet egészségére. Ráadásul az az agresszívabb betegek körében is nőtt a feszültség a kialakult helyzet miatt.
Ahogy a Válasz Online felidézte, a kórházak műszaki karbantartását korábban a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) alá rendelték, így minden műszaki hibát egy központi rendszeren keresztül kell bejelenteni, oda pedig havonta akár húszezer bejelentés is érkezik. Érdekes adalék, hogy a javítási munkákat nem a KEF állománya végzi, hanem egy NER-közeli cég, a B+N Referencia Zrt. Ők válaszoltak a lap megkeresésére és, azt írták, hogy „a Komárom-Esztergom Vármegyei Szent Borbála Kórházból október 30-án érkezett bejelentés a műszaki üzemeltetésért felelős KEF-hez arról, hogy két épületében és a nővérszállón a melegvíz-ellátás akadozik. A KEF a protokollnak megfelelően értesítette a B+N Referencia Zrt. munkatársait, akik kivizsgálták a problémát és gépészeti hibát állapítottak meg. A hiba elhárításához szükséges alkatrészek beszerzését és a munkálatokat megkezdték, november 8-ra a melegvíz-szolgáltatás helyreállt”.
A kórház is válaszolt néhány nap múlva, azt írták, hogy a hiba minél gyorsabb javítása érdekében egy helyettesítő alkatrész került beépítésre, ezt követően már valamennyi érintett betegellátó területen volt meleg víz.