Negyven százalékot zuhant a csapolt sörök forgalma, de a kis főzdék jól jártak
(Fotó: Bence Boros/Unsplash)

A legnagyobb sörgyárak erősen megérezték a koronavírus-járványt, a kisüzemi kézműves főzdék azonban még növekedni is tudtak, ha időben alkalmazkodtak. A kocsmák kiesésével az otthoni sörözésre és a kiszállításra került át a hangsúly, a dolgozók is a csapok mögül sokszor átálltak szállítani vagy csomagolni – írja összeállításában a Pénzcentrum.

A portál megkeresésére a Magyar Sörgyártók Szövetségénél azt mondták: az év első kilenc hónapjában az öt vezető sörgyártó belföldi forgalma 6,5 százalékkal esett vissza, 4,5 millió hektoliterre.

Egyre kevesebb magyar mond nemet az alkoholra
Magyar Hang

Egyre kevesebb magyar mond nemet az alkoholra

Minél magasabb végzettséggel rendelkezik valaki, annál kevésbé jellemző, hogy egyáltalán ne igyon alkoholt.

A bezáró kocsmák, a házibulik ellen hozott kijárási tilalom, az elmaradó fesztiválok és a lefújt szilveszter – egy sor olyan korlátozás, amely nem kedvezett a sörgyárak idei forgalmának. „Nem meglepő módon a csapolt sörök eladása csappant meg leginkább: itt 40 százalékos a csökkenés” – derült ki a cikkből. A zuhanástól érdekes módon egyetlen kategória menekült meg: az alkoholmentes termékek.

Az érintettek a negyedik negyedéves forgalomban is visszaesést várnak, egyedül abban bíznak, hogy a következő esztendő hozhat majd némi megváltást.

A Pénzcentrum összeállítsából az is kiderült, hogy a kis főzdék a kiesések ellenére is tudtak növekdni. A Monyo Brewing Co. marketing menedzsere, Prischeczky Botond például arról számolt be, hogy novemberig elérték a tavalyi eredményüket. „Ha kiesik a rendezvény vagy a horeca-láb (szállodák, éttermek, kávéházak - a szerk.), akkor meg tud erősödni a webshop, a hipermarket vagy az export” – mondta.

Sörténelem III.
Haklik Norbert

Sörténelem III.

A baldocki sörkatasztrófa sohasem történt meg – a róla szóló Wikipédia-cikket viszont azóta is az egyik legremekebbül kivitelezett kamuoldalként tartja számon az internetes enciklopédia története.

Hasonló folyamatokról számolt be a portálnak Sefcsik Márton, a Mad Scientist business development managere is, aki szerint a szezon felemás volt, emiatt a nagyüzem szenvedett, a prémium szektor viszont valamelyest erősödni tudott. „A 2020-as év rosszabb, mint amilyennek januárban várták, de jobb, mint amire márciusban számítottak végül” – összegezte tapasztalatait a Péncentrumnak.