A legnagyobb sörgyárak erősen megérezték a koronavírus-járványt, a kisüzemi kézműves főzdék azonban még növekedni is tudtak, ha időben alkalmazkodtak. A kocsmák kiesésével az otthoni sörözésre és a kiszállításra került át a hangsúly, a dolgozók is a csapok mögül sokszor átálltak szállítani vagy csomagolni – írja összeállításában a Pénzcentrum.
A portál megkeresésére a Magyar Sörgyártók Szövetségénél azt mondták: az év első kilenc hónapjában az öt vezető sörgyártó belföldi forgalma 6,5 százalékkal esett vissza, 4,5 millió hektoliterre.
A bezáró kocsmák, a házibulik ellen hozott kijárási tilalom, az elmaradó fesztiválok és a lefújt szilveszter – egy sor olyan korlátozás, amely nem kedvezett a sörgyárak idei forgalmának. „Nem meglepő módon a csapolt sörök eladása csappant meg leginkább: itt 40 százalékos a csökkenés” – derült ki a cikkből. A zuhanástól érdekes módon egyetlen kategória menekült meg: az alkoholmentes termékek.
Az érintettek a negyedik negyedéves forgalomban is visszaesést várnak, egyedül abban bíznak, hogy a következő esztendő hozhat majd némi megváltást.
A Pénzcentrum összeállítsából az is kiderült, hogy a kis főzdék a kiesések ellenére is tudtak növekdni. A Monyo Brewing Co. marketing menedzsere, Prischeczky Botond például arról számolt be, hogy novemberig elérték a tavalyi eredményüket. „Ha kiesik a rendezvény vagy a horeca-láb (szállodák, éttermek, kávéházak - a szerk.), akkor meg tud erősödni a webshop, a hipermarket vagy az export” – mondta.
Hasonló folyamatokról számolt be a portálnak Sefcsik Márton, a Mad Scientist business development managere is, aki szerint a szezon felemás volt, emiatt a nagyüzem szenvedett, a prémium szektor viszont valamelyest erősödni tudott. „A 2020-as év rosszabb, mint amilyennek januárban várták, de jobb, mint amire márciusban számítottak végül” – összegezte tapasztalatait a Péncentrumnak.