Az indonéz haditengerészet bemérte az eltűnt utasszálító helyzetét

Az indonéz haditengerészet bemérte az eltűnt utasszálító helyzetét

A Sriwijaya Air egyik Boeing 737-800-as utasszállítója Bali felett (Fotó: Sabung.hamster/Wikipedia)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az indonéz haditengerészet bemérte a szombati nap folyamán a Sriwijaya Air korábban eltűnt Boeing 737-500-as utasszállítójának helyzetét – idézte a haditengerészet illetékesét, Abdul Raszjidot a Reuters hírügynökség. A tájékoztatás szerint minden térségben tartózkodó hadihajót a helyszínre irányítottak.

A 26 éve szolgálatban lévő gép helyi idő szerint szombaton 14 óra 36 perckor szállt a jakartai repülőtérről, majd négy perc múlva, már a tenger felett megszakadt vele a kapcsolat. A SJY182 lajstromjelű Boeing a kilencven percre lévő – Borneo szigetének nyugati részén található – Pontianak felé indult el. A Flightradar24.com információi szerint a légi jármű mintegy 3000 métert zuhant nem egészen egy perc alatt. A fedélzeten összesen 62 fő tartózkodott, az ötven utas közül hét gyerek és 3 baba is a gépen utazott.

A Sriwijaya Air SJY182 lajstromjelű Boeing 737-500-as repülőjének útja és eltűnésének helye (Forrás: Flightradar24.com)

Egy szemtanúra hivatkozva a BBC arról tájékoztatott, egy helyi szerint legalább egy robbanás történt. A brit közszolgálati adó indonéz szolgálatának nyilatkozó halász is látta a balesetet. Szerinte a gép villácsapásként zuhant a vízbe, ahol süllyedés közben is robbant egyet. A hajót is majdnem eltalálta az utasszállító, a kapitány ezért a szárazföldre kormányozta a vízi járművet.

A 2003-ban alapított indonéz légitársaság ügyvezetője, Jefferson Irwin Jauwena szerint a kérdéses gép jó állapotban volt. Tájékoztatása szerint a gép komoly esőzés miatt csak 30 perces késéssel tudott elindulni.

Az eltűnt utasszállító egyébként nem a repülésbiztonsági kockázatok miatt nemrég egy időre kivont 737 Max típushoz tartozik. Mint a BBC emlékeztet rá, Indonéziában sokáig sokkal lazábbak voltak a biztonsági előírások, sok használt gép az 1980-as évek, vagy még korább óta vannak használatban, és 2018-ig épp emiatt minden indonéz légitársaság uniós tiltólistán volt. Azóta picit javult a helyzet, de a most eltűnt géphez hasonlóan továbbra is akadnak régebbi gyártmányok használatban a délkelet-ázsiai országban.

Legutóbb egyébként az indonéz Lion Air 610-es járata, egy Boeing 737 Max 2018. október 29-én 13 perccel a felszállás után zuhant le a Jáva-tenger felett. Abban a balesetben 189-en, köztük 181 utas veszett oda.