A Mercedes-Benz a legértékesebb európai márka

A Mercedes-Benz a legértékesebb európai márka

(Fotó: Mercedes-Benz.hu)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Brand Finance Global 500 minden évben kihirdeti a világ 500 legértékesebb és legerősebb márkáját. Ebben az évben világszinten a legértékesebb az Apple lett, amely rekordértéke meghaladja a 355 milliárd dollárt. Az Apple-t az Amazon és a Google követi, a TikTok értéke pedig az elmúlt évben megháromszorozódott, így a világon a leggyorsabban növekvő márka címet nyerte el.

A covid vakcinák fejlesztésének köszönhetően a gyógyszeripar a leggyorsabban fejlődő iparág, míg szintén a járvány következményeként az idegenforgalmi ágazat pozíciója továbbra is elmarad a korábbi években tapasztaltaktól. A technológia továbbra is a legértékesebb iparág, országok szerinti lebontásban pedig az USA és Kína dominálja a listát. A teljes márkaérték több mint kétharmadát ez a két ország fedi le, az Egyesült Államok 49, Kína pedig 19 százalékban. 

Európában a Mercedes-Benz a legértékesebb márka, értékét 60,7 milliárd dollárra teszik, melyet szorosan követ a 60,1 milliárd dollár értékű Deutsche Telekom. A beszámoló megjegyzi, idén a pandémia miatt az autóiparban csökkent a kereslet és az ellátási láncokkal is adódtak problémák. Egyre többen térnek át az elektromos autókra, a Mercedes-Benz megerősítette, hogy egy év alatt 90 százalékkal nőttek ez irányú eladásai.

A márkaérték mellett a Brand Finance meghatározza a márkák relatív erejét is, ennek megállapításakor a marketingbefektetéseket, a cég saját tőkéjét, valamint üzleti teljesítményét veszi figyelembe. Ebből a szempontból a kínai, többféle célra használható mobilalkalmazás, a WeChat tavaly után ismét a világ legerősebb márkája. Kínában a WeChat a mindennapi élet szinte minden részletét átfogja, segítségével üzenetet küldeni, videohívást indítani, ételt rendelni, vásárolni is lehet, sőt a covid járvány alatt mintegy 700 millió ember használta oltások, tesztelés időpontjának lefoglalására.

Európában az orosz banki és technológiai óriás, a Sber a legértékesebb márka, után a Ferrari következik.

A Brand Finance egy 1996-ban alapított londoni székhelyű, márkaértékeléssel, üzleti tanácsadással foglalkozó cég, amely évente mintegy 5000 globális márka erejét, értékét vizsgálja. Listáikat 2008 óta frissítik, adatbázisukban 46 ország és 40 iparág szerepel.

Fizessen elő a Magyar Hangra!

Friss lapszámunk

Támogasson minket!

Keresés

Árnyék podcast – A vert sereg