A Brand Finance Global 500 minden évben kihirdeti a világ 500 legértékesebb és legerősebb márkáját. Ebben az évben világszinten a legértékesebb az Apple lett, amely rekordértéke meghaladja a 355 milliárd dollárt. Az Apple-t az Amazon és a Google követi, a TikTok értéke pedig az elmúlt évben megháromszorozódott, így a világon a leggyorsabban növekvő márka címet nyerte el.
A covid vakcinák fejlesztésének köszönhetően a gyógyszeripar a leggyorsabban fejlődő iparág, míg szintén a járvány következményeként az idegenforgalmi ágazat pozíciója továbbra is elmarad a korábbi években tapasztaltaktól. A technológia továbbra is a legértékesebb iparág, országok szerinti lebontásban pedig az USA és Kína dominálja a listát. A teljes márkaérték több mint kétharmadát ez a két ország fedi le, az Egyesült Államok 49, Kína pedig 19 százalékban.
Európában a Mercedes-Benz a legértékesebb márka, értékét 60,7 milliárd dollárra teszik, melyet szorosan követ a 60,1 milliárd dollár értékű Deutsche Telekom. A beszámoló megjegyzi, idén a pandémia miatt az autóiparban csökkent a kereslet és az ellátási láncokkal is adódtak problémák. Egyre többen térnek át az elektromos autókra, a Mercedes-Benz megerősítette, hogy egy év alatt 90 százalékkal nőttek ez irányú eladásai.
A márkaérték mellett a Brand Finance meghatározza a márkák relatív erejét is, ennek megállapításakor a marketingbefektetéseket, a cég saját tőkéjét, valamint üzleti teljesítményét veszi figyelembe. Ebből a szempontból a kínai, többféle célra használható mobilalkalmazás, a WeChat tavaly után ismét a világ legerősebb márkája. Kínában a WeChat a mindennapi élet szinte minden részletét átfogja, segítségével üzenetet küldeni, videohívást indítani, ételt rendelni, vásárolni is lehet, sőt a covid járvány alatt mintegy 700 millió ember használta oltások, tesztelés időpontjának lefoglalására.
Európában az orosz banki és technológiai óriás, a Sber a legértékesebb márka, után a Ferrari következik.
A Brand Finance egy 1996-ban alapított londoni székhelyű, márkaértékeléssel, üzleti tanácsadással foglalkozó cég, amely évente mintegy 5000 globális márka erejét, értékét vizsgálja. Listáikat 2008 óta frissítik, adatbázisukban 46 ország és 40 iparág szerepel.