Adatlopás után szélmalomharc

Adatlopás után szélmalomharc

Okostelefon (Forrás: Pixabay)

Tudta és beleegyezése nélkül hűségidős előfizetéseket kötnek a nevére, és távközlési szolgáltatója a költségeket az ügyben indított rendőrségi eljárás ellenére önön kívánja behajtani? Ha önnel is előfordult ilyen, nincs egyedül. A rendőrség tájékoztatása szerint az adatokkal való visszaélés sajnos általános jelenség, olvasónk története pedig arról árulkodik, hogy a szolgáltató – esetében a Magyar Telekom – nem szívesen vállal felelősséget: több százezres követeléséről csak azután mondott le, hogy foglalkozni kezdtünk az üggyel.

Olvasónk súlyos fogyasztóvédelmi üggyel fordult lapunkhoz. Azért hozzánk, mivel úgy ítélte meg, a Magyar Telekommal folytatott szélmalomharcában más lehetősége nem maradt, mint a nyilvánosság.

Levelét idézzük: „A Magyar Telekom előfizetője voltam, és olyan számláim érkeztek, amikről azt sem tudtam, miért kapom. Azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot, és közöltem, hogy itt valami tévedés történt, mert nem a megszokott havi számlámat küldték. Közölték, hogy azért nem azt, mert van még két előfizetés a nevemen, két-két év hűségidővel és két darab csúcskategóriás mobiltelefonnal. A Telekom személyes ügyfélszolgálatán azt mondták, hogy valószínűleg hamis vásárlás történt, felvették a jegyzőkönyvet, és utána a rendőrségnél is feljelentést kellett tennem személyes adattal való visszaélés miatt” – írta olvasónk, állítva: az előfizetés kötéséhez szükséges adatokat csak a Telekommal osztotta meg, így máshonnan nem szivároghattak ki.

• Hogyan zajlott olvasónk kálávriája?
• Miként próbálta elintézni az ügyet a szolgáltató?
• Mit mond a rendőrség?

A teljes cikket a Magyar Hang február 4-én megjelent, 2022/6. számában olvashatja el. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!