Nincs könnyű dolga annak, aki autóvásárláson töri a fejét, a szocializmus éveiben kellett annyit várni egy új kocsira, mint mostanság. A gyártók márkától, modelltől függően egyre hosszabb határidőkre vállalják a megrendelt kocsi szállítását, vannak olyan felszereltségű motorvariánsok, amelyekre több mint egy évet kell várni – tudtuk meg Halász Bertalantól, a JóAutók.hu vezérigazgatójától.
Ezzel párhuzamosan az árak is jelentősen emelkedtek, az elmúlt másfél évben extrém esetben akár 20–25 százalékos is lehetett a drágulás. Alig három éve még mintegy 4,4 millió forintért lehetett kapni egy új Dacia Lodgyt, manapság egy hasonlóan felszerelt autó már nagyjából hatmillió forintba kerül, ráadásul – a G7 gyűjtése szerint – csak jövő év áprilisára, májusára tudják leszállítani a gyártók. Ha pedig valaki a 14–16 hónapos várakozási idő miatt inkább lemond az új ötajtós Skoda Octaviáról és a fiatalabb használt autók között keresgél, azzal kell szembenéznie, hogy azok is több mint 20 százalékkal drágultak bizonyos kategóriákban. Már ott tartunk, hogy például egy hároméves Dacia Lodgyt legalább annyiért lehet eladni, mint új korában.
• Mi vezetett az autóhiányhoz?
• Melyik típusra kell a legtöbbet várni?
• Mikorra rendeződhet vissza a piac?
A teljes cikket a Magyar Hang november 12-én megjelent 2021/46. számában találja (tartalomjegyzék itt). Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!