Déli Körvasút: szigorúan ellenzett vonatok

Déli Körvasút: szigorúan ellenzett vonatok

Úszódaruk egy 80 méteres hídelem beemeléséhez készülődnek az Összekötő vasúti hídhoz, a köznyelvben Déli összekötő vasúti hídhoz, a Rákóczi híd mellett.

Egyelőre a levegőben lóg a mintegy 340 milliárd forintos Déli Körvasút beruházás sorsa. A kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű speciális EU-s alapból tervezi finanszírozni a projektet, ami csak akkor lehetséges, ha január 22-éig sikerül megszerezni az érvényes környezetvédelmi engedélyt. Az eredetileg 2020 januárjában kiadott engedélyt ugyanis megtámadták a helyben élő civilek, és meg is nyerték a pert, majd az újra kiadott engedélyt szintén bíróságon támadták meg.

Hogy mennyire fontos a beruházás a kormánynak a beruházás, azt jól mutatja, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter decemberi gazdasági bizottsági tárgyalásán is szóba került a téma. A miniszter ott ígéretet tett, hogy felveszi a kapcsolatot a XI. kerületi önkormányzattal, hogy kompromisszumra jussanak a fejlesztés ügyében. December 19-én sor is került a tárgyalásra, és az ott elhangzottak alapján az újbudai önkormányzat meg is tette kompromisszumos javaslatát.

• Miért nem akarják a civilek és az önkormányzat a beruházást?
• Milyen alternatív javaslatot tettek le a kormány elé?
• El tudja-e költeni a kormány a beruházásra tervezett uniós támogatást más fejlesztésre?

Déli Körvasút: szigorúan ellenzett vonatok

Déli Körvasút: szigorúan ellenzett vonatok

Úszódaruk egy 80 méteres hídelem beemeléséhez készülődnek az Összekötő vasúti hídhoz, a köznyelvben Déli összekötő vasúti hídhoz, a Rákóczi híd mellett.

Egyelőre a levegőben lóg a mintegy 340 milliárd forintos Déli Körvasút beruházás sorsa. A kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű speciális EU-s alapból tervezi finanszírozni a projektet, ami csak akkor lehetséges, ha január 22-éig sikerül megszerezni az érvényes környezetvédelmi engedélyt. Az eredetileg 2020 januárjában kiadott engedélyt ugyanis megtámadták a helyben élő civilek, és meg is nyerték a pert, majd az újra kiadott engedélyt szintén bíróságon támadták meg.

Hogy mennyire fontos a beruházás a kormánynak a beruházás, azt jól mutatja, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter decemberi gazdasági bizottsági tárgyalásán is szóba került a téma. A miniszter ott ígéretet tett, hogy felveszi a kapcsolatot a XI. kerületi önkormányzattal, hogy kompromisszumra jussanak a fejlesztés ügyében. December 19-én sor is került a tárgyalásra, és az ott elhangzottak alapján az újbudai önkormányzat meg is tette kompromisszumos javaslatát.

• Miért nem akarják a civilek és az önkormányzat a beruházást?
• Milyen alternatív javaslatot tettek le a kormány elé?
• El tudja-e költeni a kormány a beruházásra tervezett uniós támogatást más fejlesztésre?