Augusztus 1-jétől tíz vasútvonal bezárását jelentette be a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium, és egyes hírek szerint szeptember elsejétől újabb hét vonalon szűnhet meg a vasúti közlekedés. Ez annak ellenére történt, hogy a miniszter azt ígérte, számára a vidék lesz az első. Hasonló lépésre utoljára az SZDSZ-es Kóka János, illetve a Bajnai-kormány idején került sor, amikor 14-14 vasútvonalat zártak be. „A korábbi és mostani bezárásokban is közös, hogy érdemi egyeztetés, hatáselemzés, a lehetőségek vizsgálata nélkül hozták meg a döntést” – írta a G7.
Pedig nem feltétlenül kellene ennek így lenni, hiszen hazánkban is láthatunk ezzel ellentétes példát. Az 1872-ben alapított, és Ausztriában, valamint Magyarországon egyaránt sikeresen működő Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) élő példája a vasút sikeres működtetésének.
• Miért hívják bezzegvasútnak a GYSEV-et a MÁV-nál?
• Miben található meg a GYSEV komplex szolgáltatása?
• Miért más a munkakultúra a „bezzegvasútnál”?
A teljes cikket a Magyar Hang hetilap augusztus 18-án megjelent, 2023/33. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!
ElőfizetekMár előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!