Merőben más kormányzati struktúrát alakított ki Orbán Viktor miniszterelnök erre a ciklusra, mint a korábbiakra. Ez azzal is járt, hogy az állami beruházások jelentős hányadát kitevő közlekedési beruházásokat eddig koordináló Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) megszűnik. Időközben ezt a NIF Zrt. maga is bejelentette a honlapján, feladatait jogutódként januártól a Lázár János által vezetett Építési és Beruházási Minisztérium (ÉBM) – cikkünk megjelenése idején egy névváltás után már Építési és Közlekedési Minisztérium – veszi át.
A nagy állami beruházásokra létrehozott NIF a korábbi Nemzeti Autópálya Zrt. feladatait vitte tovább a Gyurcsány-kormány idejétől, 2007-től. Kezdetben a gyorsforgalmi és más közutak fejlesztése, kivitelezése tartozott a társasághoz, néhány hónappal később pedig a MÁV vasútfejlesztési feladatait is átvette. Az utóbbi 15 évben minden állami közlekedési nagyberuházás az infrastruktúra-fejlesztőhöz tartozott, sok száz milliárd forint felett rendelkezett. A vállalat jövője Lázár János kormányba való visszatérésével pecsételődött meg.
A teljes cikket a Magyar Hang december 2-án megjelent, 2022/49. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!
ElőfizetekMár előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!