411 millió forintért vásárol magyar cipőket dolgozóinak a MÁV
Két Intercity-szerelvény a budapesti Nyugati-pályaudvaron (Fotó: Metrophil/Wikipedia)

Megújított őszi menetrend lép életbe több dunántúli vonalon szeptember 28-án, és olcsóbbak lesznek a jegyek is – jelentette be szerdán budapesti sajtótájékoztatóján Mosóczi László. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelő álamtitkára kiemelte, hogy az elmúlt hónapok üzemeltetési tapasztalatai alapján a nyári kínálathoz jobban közelítő lehetőségeket biztosítanak utasaik számára a vasúti és az autóbuszos szolgáltatók Székesfehérvár, Veszprém, Szombathely, Keszthely, Nagykanizsa és Zalaegerszeg felé is.

Az MTI által is idézett államtitkár hangsúlyozta, hogy az ITM a közösségi közlekedés gerincét adó vasúthálózat elsőbbségét kívánja elősegíteni. Mosóczi László arra is felhívta a figyelmet, hogy a jelentős többletkínálatot biztosító balatoni utószezoni vasúti menetrendet szeptember 27-éig meghosszabbította a MÁV.

Közben – ahogy az lapunknak is megküldött közleményből kiderül – mintegy 411 millió forint értékben 33-35 ezer pár lábbelire írt ki nyílt közbeszerzést a MÁV Zrt., amelyet a balassagyarmati Ipoly Cipőgyár Kft. nyert. A tájékoztatás szerint a kiírásban egyen- és formalábbelik ugyanúgy szerepeltek, mint munkavédelmi bakancsok és félcipők. Így például elektromos szigetelőképességgel rendelkező lábbelik a villanyszereléshez, míg más cipőknél, bakancsoknál a mechanikai védelemre, a vágásbiztonságra, a hővédelemre, a vízállóságra, csúszásmentességre, talpátszúrás elleni védelemre, olajállóságra vonatkoznak előírások. „A vasútnál számos szakmának, munkakörnek és helyzetnek kell biztosítani a megfelelő lábbelit” – fejtette ki Tóka István, a kft. ügyvezetője a közleményben.

Díjmentesen visszatéríti a MÁV a szeptemberre megváltott nemzetközi jegyek árát
Magyar Hang

Díjmentesen visszatéríti a MÁV a szeptemberre megváltott nemzetközi jegyek árát

A vasúttársaságnál hozzátették: továbbra is folyamatosan figyelik a járványügyi helyzetet, és vizsgálják a további intézkedések meghozatalát.

Mindezek mellett szükség van férfi és női, téli, átmeneti és nyári modellekre. Kitértek arra is, hogy ekkora szortimenttel ma nem sok kereskedő rendelkezik Magyarországon, gyártóként pedig az Ipoly Cipőgyár Kft. az egyetlen. „A tender elbírálását egy keretszerződés követi, amelynek terhére a MÁV lehívhatja a cégtől az épp szükséges típusokat és mennyiséget a következő 12 hónapban” – tették hozzá.

A nyilvánosan elérhető céginformációk szerint a Ipoly Cipőgyár Kft. árbevétele 1,76 milliárd forintot tett ki tavaly, az azt megelőző évben meghaladta a 2,18 milliárd forintot. A cég vesztesége 2019-ben 101 millió forint volt, míg az előző évben nyereséges volt, 80 millió forint adózott profitot ért el.

Hatékonyan fejlesztjük-e a vasutakat?
Takács Bence

Hatékonyan fejlesztjük-e a vasutakat?

A vasúton a fejlesztések egy évtized alatt sem jutnak el a teljes befejeződésig, és pont az a rész nem valósul meg, ahol az utas a valódi előrelépést érzékelhetné.