Belecsapna az éjszakába Vitézy: járjon a metró éjfél után is bizonyos napokon

Belecsapna az éjszakába Vitézy: járjon a metró éjfél után is bizonyos napokon

Az Arany János utcai metróállomás (Forrás: Karácsony Gergely/Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

„Járjanak a metrók éjfél után is a hétvégi estéken, péntek-szombat éjjel, és vizsgáljuk felül a teljes budapesti éjszakai buszhálózatot” – ezt kezdeményezi a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén Vitézy Dávid. A politikus közösségi oldalán azt írta: „azt javaslom, hogy a Közgyűlés kérje fel a közlekedésszervező BKK-t, hogy több változatban dolgozzon ki javaslatokat az éjszakai buszközlekedés régóta esedékes reformjára, megújítására, illetve a metróüzem éjfél utánra történő kiterjesztésére péntek-szombat esténként, illetve az ünnepnapokat megelőző éjszakákon. Érdemes az üzemidő hosszabbítását, akár a metróüzem 24 órássá tételét is alaposan megvizsgálni ezeken az éjszakákon, majd ezt követően jövő év elején dönteni az opciók közül, hogy 2025 tavaszától az új menetrend bevezethető legyen. A javaslatomról a Közgyűlés az október 30-i ülésén dönt”.

Felidézte, hogy a 2010-es évek elején vezették be a 6-os villamos 24 órás üzemét, mely megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, „nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is”. A jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt, ezért is érdemes a városnak ebben az irányban fejlesztenie a közösségi közlekedését – tette hozzá.

A közösségi közlekedési hálózat gerincét jelentő négy metróvonalon hagyományosan 23:40 körül van üzemzárás (az utolsó járatok ekkor állnak meg a két legfontosabb belvárosi csomópontban, a Deák Ferenc téren és a Kálvin téren). Ezzel a budapesti metró az egyik legkorábban záró metróüzem Európában, holott a belváros nem ürül ki fél tizenkettőkor. „Ennek megváltoztatását 2017-ben elértük, akkor meghosszabbította a BKK a metrók üzemidejét, de a Covid miatti korlátozások feloldása után végül a hosszabb üzemidő visszaállítása elmaradt, és azóta sem lett visszavezetve” – emlékeztetett Vitézy Dávid.

Címkék: Vitézy Dávid, metró