Győrnek sem kedvez az iparűzési adóval kapcsolatos módosítási terv
(Fotó: Wikipédia/Hunyadim)

Több vidéki nagyvárost, többek között az Audi által fizetett iparűzési adó miatt kiemelkedően nagy adóbevétellel rendelkező Győrt is sakkban tarthatja majd a kormány az iparűzési adó új szabályozásával - írja a 24.hu. Mint azt Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatáért felelős államtitkára kedden bejelentette: az iparűzési adót elsődlegesen a helyi tömegközlekedés finanszírozására kell fordítaniuk az önkormányzatoknak a jövőben.

Mint a hírportál írja, Győrnek összességében 20 milliárd forint fölött volt a felhasználható nettó adóbevétele, és eddig viszonylag olcsón megúszta a tömegközlekedés fenntartását, ugyanis nincs saját, önkormányzati fenntartású buszvállalata. A város a regionális vállalattá összevont ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel szerződött, egy évre 1,6 milliárdot fizetett ki a cégnek.

Az ÉNYKK viszont néhány héttel Tuzson bejelentése előtt egy országossá növesztett vállalatba olvadt bele. Október 1-jétől országszerte az állami Volánbusz Zrt. végzi a helyi és a helyközi autóbuszos közösségi személyszállítást, ezzel csaknem 19 ezer embert foglalkoztató állami óriásvállalat jött létre. 2020-ra Győrnek és számos nagyvárosnak ezzel a monopolhelyzetben lévő nagyvállalattal kell letárgyalnia a szolgáltatás ellátásának újabb feltételeit, ami a 24.hu szerint sokkal nagyobb kihívás lesz, miután a kormány kinyilvánította, hogy a terheket az önkormányzatoknak kell viselniük az iparűzésiadó-bevételből.