Kilencvenhat milliárd forintos felárral vállalták el a közbeszerzéses feladatokat a felcsúti expolgármester cégei – számolta össze a 444. Mindezt onnan lehet tudni, hogy a pályázatokon kötelező kitölteni, a kiíró szerint mennyit ér a szóban forgó munka. A lap egy példával indít: 2015 végén írtak ki pályázatot a Szántód-Kőröshegy és a Balatonszentgyörgy közti vasútvonal korszerűsítésére. Ezt a munkát előzetesen 55,5 milliárd forintra taksálták, de egy évvel később végül 72 milliárdos ajánlat érkezett be egy három céges konzorciumból. Ennek tagja volt egy Mészáros-cég, az R-Kord, az utóbbiba mostanra beolvadt V-Híd Zrt., valamint a Swietelsky Vasúttechnika. (Szerencsére ennek is az a Homlok Zsolt volt ekkor a vezetője, aki később Mészáros Lőrinc veje lett.) Gyorsan ki is jött a határozat, hogy a projekt keretét 53 milliárd forintról felemelik 72,4 milliárdra.
A fő cég, a Mészáros és Mészáros Kft. 2013-tól fogva rohamosan nőtt, a 9,7 milliárdos bevétel négy év alatt, 2017-re 19,7 milliárdosra duzzadt. Jól megy tehát az üzlet, amihez hozzájárulnak a túlárazások is. Érdemes csak a szentendrei szennyvíztisztító telepet említeni, aminek fejlesztését 1,7 milliárd forintos értékben írták ki. A Mészáros és Mészáros Kft., valamint az EuroAszfalt végül egy közös, 4,7 milliárdos ajánlattal nyertek, tehát majdhogynem a háromszorosát kérték el az összegnek.
Az R-Kord kvázi a Simicska Lajoshoz kötődő Közgép szerepét vette át, a milliárdossal történő összeveszés után ide csordogáltak a közpénzek. Az említett balatonszentgyörgyi vasútvonal ügyében indult volna a Simicska-cég is, de azt a tendert végül érvénytelenítették, és az R-Kord vitte az üzletet a fentebb is részletezett felárral.
A Mészáros gyermekeiről elnevezett Fejér B.Á.L.-t csupán 2015. június 17-én jegyezték be, de egy hónappal később már 828 milliós megbízást nyert a West Hungária Bauval közösen. A tervezett ár egyébként 815 millió forint volt. A 2015-ös 1,1 milliárd forintos bevétel tavaly már 10,2 milliárd forintra rúgott. A zsámbéki Zichy-kastély felújítására volt olyan cég, ami félmilliárdért olcsóbban vállalta volna a munkát, de 1,7 milliárdért végül mégis a Mészáros-cég vihette az üzletet.
A 444 számításai alapján így csak ez a három Mészáros-érdekeltség különböző konzorciumok tagjaként 96 milliárdos felárral csinálta meg a vállalt munkákat.