A kormány is felfigyelt az e-sportban rejlő potenciálra

Mérkőzés a Counter-Strike Global Offensive nevű számítógépes játék döntőjében a V4 Future Sports E-sport fesztiválon a BOK Sportcsarnokban 2018. március 25-én (Fotó: MTI/Mónus Márton)

Lelkes férfiak és fiatalok bámulnak egy szekrény méretű monitort. Rejtvénynek sem utolsó feladvány: vajon mit látunk az 50 éve készült fotón? Talán kevesen tippelnének arra, hogy a világ első videójáték-versenyén készült a fénykép. A Stanford Egyetem hallgatói 1972. október 19-én mérhették össze tudásukat a Spacewar nevű játékban, a fődíj egyéves Rolling Stone-magazin-előfizetés volt. Fél évszázad alatt a videójáték-versenytől eljutottunk a hatalmas iparággá nőtt e-sportig, ahol a legjobb játékosok gyakran a sztársportolókat megszégyenítő gázsit tehetnek zsebre.

Itthon is egyre népesebb a virtuális testmozgás tábora, és az elmúlt években a kormány is felfigyelt az e-sportban rejlő potenciálra. A milliárdos állami támogatással lebonyolított versenyek jó alkalmat adnak a fiatalok – stratégiai célként kijelölt – megszólítására, ezért is tűnt meglepőnek Schmidt Ádám, az új sportügyi államtitkár tusnádfürdői kijelentése az ágazat jövőjéről: „Egyik fő célkitűzésemnek tekintem, hogy a számítógépek, kütyük mellől elcsaljuk a gyerekeket a sportpályákra.”

• Milyen NER-közeli cégek tűntek fel a szektorban?
• Itthon a felnőtt lakosság hány százaléka játszik videójátékokkal?
• Miként vélekedik a Magyar E-sport Szövetség arról, hogy az államtitkár kicsalná a gyerekeket és fiatalokat a szabadba?

A teljes cikket a Magyar Hang augusztus 19-én megjelent, 2022/34. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!

Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!


Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!