Ha nem szól közbe a koronavírus-járvány, 2020-ban Budapesten rendezték volna a Giro d’Italia olasz kerékpáros körverseny nagy rajtját. A végül tavaly őszre tolt viadalon Valter Attila első Grand Tourját teljesítette. Már akkor is a 27. helyen végzett összetettben, a 2021-es Girón pedig hatalmas sikert elérve első magyarként húzhatta magára az összetettben vezetőnek járó rózsaszín trikót (maglia rosa), majd őrizte meg három napon át. A Groupama-FDJ csapatában tekerő Valter összetettben a 14. lett. A másik magyar induló, Dina Márton (Eolo-Kometa) a 100. Helyen zárta első olasz körét – a győzelmet a kolumbiai Egan Bernal (Ineos- Grenadiers) szerezte meg.
Sokba kerül a Giro rajtja
A remek magyar szereplés az országúti kerékpározásra irányította a figyelmet itthon is, és természetesen a Giro elmaradt magyarországi rajtjára. Nem véletlenül, mivel a mai napig nem dőlt el, hogy mikor pótolják azt. Ennek költsége milliárdokban mérhető az olasz kör sport- és marketing értéke miatt, gyakorlatilag meg kell vásárolni a verseny startját. A magyar kormány tavalyelőtt 7,8 milliárd forintot biztosított a 2020-as verseny első szakaszainak Magyarországra hozására és a szervezésre. Szóba került az ügy a május 20-ai Kormányinfón is, ahol Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szavaiból kiderült, hogy még nincs megállapodás az olasz szervezőkkel a jövő évi rajt budapesti megrendezéséről.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos lapunk érdeklődésére – egy tiszafüredi kerékpártúráján – úgy fogalmazott: még folynak a tárgyalások a szervezőkkel. Vagyis nincs kizárva akár a jövő évi rajt sem. Azt mondta, reméli, hogy a következő évek egyikében be lehet pótolni az elmaradt hazai szakaszokat. – Miután Valter Attila viselhette a versenyben vezetőnek járó rózsaszín trikót, olyanokat is a kerékpárverseny mellé állított, akik eddig nem követték a sportágat. A járvány miatt leállt nemzetközi turizmus újraindítása érdekében is fontos lenne a verseny Magyarországnak – magyarázta.
Erről is olvashat a cikkben:
• Tandemre ülne-e Révész és Karácsony?
• Mit szól a főváros a budapesti Giro-rajthoz?
• Mi lesz a belengetett KRESZ-módosítással?
• Miért csúsznak a nagy kerékpárút-fejlesztések?
A teljes cikket a Magyar Hang június 4-én megjelent 2021/23. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!