Több mint háromszor annyit fordított kampányára a kormánypárt, mint a teljes ellenzék, csak Szentkirályi Alexandra gyurcsányozása 100 millió forintba került.
Pénzégető kemenceként dübörög a kormánypárt online kampánya. Amikor e sorokat írom, csak öt nap választ el minket az önkormányzati és az európai parlamenti választástól, de ebben a percben is milliókat költenek a Facebook és a Google hirdetőfelületein, hogy elhiggyük: a teljes ellenzék háborút (sőt, világháborút) akar, egyedül Orbán Viktor és a Fidesz áhítja a békét.
Rengetegbe kerül, hogy ez az üzenet az utolsó hazai okostelefon képernyőjére is eljusson. A Google adatbázisa szerint az Európai Unió területén megjelenő 10 legdrágább politikai hirdetés közül 7-et a Fidesz vagy a (kormánypárt házi civiljeinek számító) Civil Összefogás Fórum fizetett ki, 100 ezer eurót sem sajnálva egy többnapos kampányért. A sok hirdető miatt nehéz mérleget vonni, de a Political Capital kutatásvezetője, Molnár Csaba segítségével összegeztük a nyilvánosan látható kiadásokat.
• Mennyit égetett el Facebook és Google-hirdetések formájában a Fidesz, mennyit az ellenzék?
• Mit ér, ha Megafonba kiabálják a kampányüzeneteket?
• Mennyit költöttek a kormányerők Magyar Péter hiteltelenítésére és a dollárbaloldal emlegetésére?
• Mint mond kampányköltéseiről a Tisza a Megoldás Mozgalom és a Mindenki Magyarországa Néppárt?
A teljes cikket elolvashatja Plusz előfizetésünkkel, vagy a Magyar Hang hetilap június 13-ig kapható 2024/23. számában. Országjáró riportok, interjúk, elemzések, véleménycikkek, reklámmentes olvasás – ezeket kínálja a Magyar Hang Plusz!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!