A bulvárlapok szenvedték meg legjobban az inflációt

A bulvárlapok szenvedték meg legjobban az inflációt

Képünk csak illusztráció!

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Alig három hónap alatt tizennégyezer ember – ennyi olvasó tűnt el 2023 első negyedévében a Mediaworks birtokában lévő megyei napilapok táborából a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) friss adatai szerint. Ez átlagosan csaknem öt és fél százalékos lemorzsolódást jelent, de például az Észak-Magyarország még ennél is nagyobb, 8,3 százalékos veszteséget volt kénytelen elszenvedni. Ha a gazdasági értelemben az utolsó békeévnek is nevezett 2019-hez hasonlítjuk a számokat (2020-ban jött a világjárvány több hullámban, aztán 2022-ben az infláció és a háború), még drasztikusabb a veszteség: az olvasók több mint harmada, egész pontosan 37 százaléka eltűnt.

A Mediaworks többi lapjai közül a nőknek szóló Fanny sem muzsikált túl jól: az első negyedévben közel kilenc százalékot esett a példányszáma. Ebben a szegmensben egyébként kisebb volt az átlagos esés (3,56 százalék) mint a megyei lapoknál, de akad egy kivétel: a kormánytól nem is olyan távol álló Képmás magazin példányszáma 17,47 százalékot zuhant egyetlen negyedév alatt.

A bulvárlapoknál átlagosan 6,27 százalékot zsugorodott a piac, de itt elég nagy kilengések vannak: a Blikk példányszáma több mint tíz százalékkal csökkent, a Hot! magaziné (ez Mediaworks-lap) pedig alig 0,25-tel. Ebben a kategóriában a nagyobb időtáv, vagyis a 2019 végi adatokkal való összehasonlítás elég döbbenetes eredményt hoz: a Bors, a Story és a Best példányszáma gyakorlatilag lefeleződött.

A közéleti/komoly lapok piacán sem rózsás a helyzet, ám itt találtunk egy kakukktojást: a Forbes üzleti havilap példányszáma (ha nem is jelentős mértékben, de) emelkedni tudott az idei első negyedévben: a MATESZ adatai szerint négyszázzal több fogyott belőle, mint korábban, így ez közel 3 százalékos emelkedést jelent.

A Mediaworkstól az állam tulajdonába került Nemzeti Sport nem muzsikált túl jól: nyolc százalékot eset negyed év alatt, így immár csak 16 625 olyan honfitársunk akad, aki a nyomtatott sporthírek böngészésével kezdi a napot. A Népszava példányszáma 12 647-re olvadt (4 százalékos csökkenés), ennél valamivel többet esett a HVG (5,45 százalék) és a Vasárnap Reggel (6,12 százalék).

A Magyar Hangot ugyan nem auditálja a MATESZ (nincs rá pénzünk, és értelmét sem látjuk a kormány által dominált és befolyásolt reklámpiacon), de nem titkoljuk a számainkat: 2023 első negyedévében átlagosan 10 490 példányt értékesítettünk a hetilapunkból, ez 4,34 százalékos esést jelent a tavalyi év végéhez képest. Az inflációt, az energia- és élelmiszerár-robbanást a mi olvasóink is megérzik. Ami jó hír, hogy még mindig többet adunk el, mint 2019 végén – miközben a közéleti lapok az azóta eltelt közel 40 hónap alatt elveszítették az olvasóik 29 százalékát.

(Táblázatainkban pirossal jelöltük a Mediaworks által felügyelt lapokat, naranccsal a Mediaworkstől állami tulajdonba került sportnapilapot.)

Címkék: Mediaworks, MATESZ, lappiac