Nyergesújfalunál járunk, amikor észrevesszük az omlásveszélyre figyelmeztető táblát, és még a katasztrófavédelem szirénája is beindul. Még jó, hogy utóbbi csak próba. Az Esztergomot Komárommal összekötő, 4-es számú vasútvonal elhagyatott megállóit járva többször kell emlékeztetnünk magunkat arra, hogy ez egy ma is működő vasútvonal, ahová hamarosan vonat érkezik.
(...)
A 2000-es évek óta, ahányszor csak az aktuális kabinet célkeresztjébe kerültek a vasúti szárnyvonalak, ez a járat biztosan bekerült a ritkítandók vagy a megszüntetendők közé. 2009-ben egyszer már be is zárták, aztán napra pontosan egy év múlva újraindították; 2012-ben pedig drasztikusan csökkentették az itt közlekedő vonatpárok számát.
(...)
– Itt voltam gyerek, azóta lepusztult minden. Katasztrófa – jelenti ki Bóna Imre, aki Molly nevű westie-jét sétáltatja az egykori vasúti gócponton. A Németországból hazalátogató nyugdíjas tippje szerint egykor naponta 3000-en fordultak meg itt. Szavai akkor kapnak igazán groteszk árnyalatot, amikor az üres váróteremben hangoztatja: ott ugyanis visszhangzanak.
A teljes riportot elolvashatja a Magyar Hang január 8-án megjelent 2020/2 számában.
Hetilapunkat megvásárolhatja az újságárusoknál, valamint elektronikus formában! És hogy mit talál még a 2021/2. számban? Itt megnézheti!