
Elsősorban nagy boltláncokban szerezzük be a zöldséget és gyümölcsöt, a magyarok 73 százaléka jár hasonló üzletekbe az adott termékekért – derült ki a Délalföldi Kertészek Szövetkezetének (DélKerTÉSZ) reprezentatív kutatásából, amiről az MTI számolt be. Negyvenkét százalék zöldségeshez megy, míg harmincnégy százalék a piacot vagy vásárcsarnokot preferálja. Tizenhét százaléknyian vannak azok, akik a termelői piacokat keresik fel.
A lakosság 39 százaléka havonta több mint ötezret költ zöldségekre-gyümölcsökre, míg negyven százalékuk három-négyezret, tizenkilenc százalék pedig csupán egy-kétezret. Akik a legtöbbet áldozzák rá, azok közt többségében vannak a nők és a harminc év körüliek, illetve a közép-magyarországi régióban élők.
A megkérdezettek több mint fele válaszolta azt, hogy hajlandó többet költeni a magyar zöldségre vagy gyümölcsre. Harmincnyolc százalék viszont nem nézi a termék származási helyét, kevesebb mint tíz százalék pedig egyenesen jobban szereti az import zöldséget vagy gyümölcsöt.
A vásárlást elsősorban a termékek ára befolyásolja, nyolcvanegy százalék esetében, különösen férfiaknál ez a legfontosabb szempont. Hatvankét százaléknál a zöldség-gyümölcs kinézete az elsődleges, negyvenkét százaléknál pedig az, minek van épp szezonja. A termék csomagolása kevesebb mint tizenhárom százaléknyi embert befolyásol.
A reprezentatív online kutatást ötszáz fő megkérdezésével, a 18-65 éves korosztályban végezték, az adatfelvétel tavaly augusztusban történt.