Egy olyan szereplő költötte a legtöbbet a ma záruló ellenzéki előválasztási folyamat digitális kampányában, aki nem is indult rajta: a kormánypárti Fidesz. Mindezt az Telex szombat reggelre számolta ki: a kormánypárt Facebookos és youtube-os kampányköltései – ha odaszámoljuk a Megafonos és más „influenszerek” költéseit is, elérik a 369 millió forintot. Ennek jelentős része vélhetően közpénz, és az előválasztásokon részt vevő szereplők gyalázására, lejáratásra és karaktergyilkosságra fordították.
Ezzel szemben az ellenzéki szereplők csak 262 millió költöttek. Vagyis a Fidesz és holdudvara majdnem másfélszer annyit költött politikai hirdetésre a közösségi médiában az előválasztási kampány alatt, mint az előválasztáson részt vevő politikai erők összesen. Az adatok egyébként nyilvánosan elérhetőek Facebook Ad Library, illetve a Google Transparency Report oldalain.
A portál számításai szerint a YouTube kasszájában egy hónap alatt 85,6 millió forintot, míg a Facebooknál 588,5 milliót hagytak magyar nyelvű politikai reklámokra – ez 21 millió forintot jelentett naponta!
Az előválasztáson ténylegesen részt vevő szereplők közül a második fordulóban végül visszalépő Karácsony Gergely költötte a legtöbbet, 151 millió forintot, őt követi Dobrev Klára 57, Fekete Győr András 24, illetve Jakab Péter 17 millió forinttal. Márki-Zay Péter úgy jutott be a második fordulóba és esélyes a DK jelöltje ellenében, hogy alig 3.7 millió forintot tudott szánni digitális kampányra. Utóbbi oldalát ráadásul a kampány nagy részében korlátozta a Facebook, így kényszerből a Mindenki Magyarországa Mozgalom oldalán hirdettek.