Behajtási díj bevezetése, a kisföldalatti korszerűsítése és meghosszabbítása, több villamosvonal meghosszabbítása, utak felújítása, biciklis infrastruktúra fejlesztése – többek között ezek szerepelnek a főváros közlekedésfejlesztései elképzelései között. Az Index vette észre, hogy már múlt héten nyilvánosságra hozták a terveket, amelyben szerepel az is, hogy milyen elképzelések vannak a 2021 és 2025 közötti időszakra.
Az
egyelőre véleményezésre váró koncepció három különböző
költségvetési kerettel is számol: szűkössel, közepessel és
gazdaggal. A dugódíj mindhárom verzióban szerepel, mint egy 3,3
milliárd forintból megvalósítandó projekt.
Az alacsony költségvetés melletti elképzelések között szerepel – többek között – egy integrált menetrend és menetdíjrendszer kialakítása, a BKK-MÁV-Volán szolgáltatásainak harmonizálása, az M1 metróvonal korszerűsítése és meghosszabbítása, a 3-as villamos vonal meghosszabbítása a Kassai téren át észak felé és Szegedi úti felüljáró megépítése, vagy éppen a Csepeli gerincút (Teller Ede út) kialakítása.
Közepes
forráskeretnél már szerepel a tervek között az M2
metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése, valamint
a hármas metró meghosszabbítása
Káposztásmegyerig. Amennyiben
pedig még több pénz lenne, akkor szóba kerülne a négyes metró
nyugati meghosszabbítása, illetve az újpalotai villamosvonal
megépítése.