Rekordösszegért reklámozza a Gyurcsány Show-t a Fidesz

Rekordösszegért reklámozza a Gyurcsány Show-t a Fidesz

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Rekordösszeget költött másfél hónap alatt a Youtube-kampányára a Fidesz – derült ki a Telex cikkéből. Május 15-én kezdte meg a kormánypárt a Gyurcsány Show megnevezéssel, illetve a „Karácsony = 99% Gyurcsány” jelmondattal fémjelzett videós kampányát. Azóta nem igazán kerülhette el senki a hirdetéseket, ami bőven meglátszik a kampányra költött összegeken.

A Google átláthatósági jelentései 2019 márciusa óta dokumentálják a politikai hirdetéseket, azóta 2601 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztráltak. Ez összesen 114 millió forintba került, aminek több mint a fele, 65 millió a Fidesz másfél hónapja indított kampányára folyt el.

Korábban egyébként egyáltalán nem hirdetett a Youtube-on a Fidesz, a Facebookon viszont annál inkább: a Fidesz-oldal bejegyzéseit például 2019 óta 155 millió forintért reklámozták.

A kormánypárt mindössze hét videóra költött 65 milliót, míg a Demokratikus Koalíció 220-ért adott ki 17,4 milliót, a Párbeszéd 73-ért 8,9 milliót, a Momentum 72-ért 5,2 milliót, a Mi Hazánk 22-ért 2 milliót, az Ezalényeg.hu pedig 126-ért 6,2 milliót. A Telex szerint a kormányellenes propagandaoldalnak tekinthető Ezalényeg a Facebookon is a legnagyobb magyar politikai hirdetők közt van, ott százmilliót fizettek ki az elmúlt két évben.

A hét gyurcsányozós videóból négy tízmillió megtekintés felett jár a jelentés szerint, kettő egy- és tízmillió között van, egy pedig 100 ezer és egymillió között.

A Momentum korábban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordult, miután a gyurcsányozós reklámok számos mese előtt is felbukkantak. Az NMHH viszont nem állapította meg a hatáskörét.