Andy Vajna halála óta jóval kevesebb állami reklám kerül a Radio Plus Kft.-hez, illetve a Rádió 1 hálózathoz, mint korábban – írta a Media1. Jelenleg 39 frekvencián sugároznak, és fizetni kéne az adást átvevő helyi rádiók frekvenciahasználati díját, költségeit is. Korábban sokat költött itt a Miniszterelnökség, valamint olyan cégek, mint a Szerencsejáték Zrt.: tavaly január és április között a Kantar adatai alapján a Radio Plus Kft. reklámbevételének 20,9 százalékát adta az állam. Ez úgy nézett ki, hogy januárban még 30,5 százalék volt, februárban már csak 23,8, végül áprilisban 13,7.
Idén januártól áprilisig viszont az állami reklámbevételek aránya mindössze 6,2 százalékot tett ki. Januárban, Vajna halála előtt még 17,7 százalékot, februárban már csak 2,9-et, míg márciusban 2,5-öt. Áprilisban kicsit emelkedett 5,3-ra, de ez még mindig jóval elmarad mondjuk a Retro Rádiótól, ami áprilisban 19 százalékot kapott. Ez a csatorna ugyanis bekerült a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (Kesma) portfóliójába. Jelenleg nem pontosan tudni, ki állhat a Rádió 1 mögött, azaz ki a delaware-i bejegyzésű Cinergi végső tulajdonosa.
A Retro Rádió idén január és április között a listaáras bevétel 27,6 százalékát szerezte az államtól. Ez összesen 1,04 milliárd forintot tett ki. A Rádió 1-nél ezzel szemben az összeg 293,4 millió forintot tett ki. Vajna a halála előtt nem ajánlotta fel a céget a Kesmának, ezt pedig rossz néven vehetik a kormányzat részéről. Nem történt meg ez később sem, a rádió ügyvezetője pedig újra Bakai Mátyás lett.
A Radio Plus Kft. ráadásul jelenleg bírságot is kockáztat azzal, hogy még mindig nem tette közzé 2018-as éves pénzügyi beszámolóját. A Media1 kereste ezzel kapcsolatban is Bakait telefonon, ő viszont a saját hangján szerette volna letagadni magát. Miután ezen túllendültek, az ügyvezető közölte, hogy nem nyilatkozik, és letette a telefont.
A Rádió 1 hálózattal szemben nemrég a Médiatanács is több szankciót kirótt, és veszélybe került az adó budapesti frekvenciája 2023 utánra. Tihanyban és Dunaföldváron pedig már most rosszul járt a csatorna a frekvenciaharcban.
A Rádió 1 reklámidejének értékesítését egyébként a Mediatime Kft. végzi. Ennek tulajdonosa az AV Investments Kft., ahol Vajna Tímea nemrég társügyvezető lett.