Laptop és számítógép becsomagolása, garanciális javításhoz (x)

Laptop és számítógép becsomagolása, garanciális javításhoz (x)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Laptop és számítógép vásárlása során is kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy szükségünk lesz a becsomagolására, mert vissza kell küldenünk garanciális javításra. Ebben a cikkünkben lépésről lépésre végignézzük, hogy mire kell figyelnünk ilyenkor.

Mikor lehet szükség garanciális javításra?

Ha garanciaidőn belül történik valami a gépünkkel, akkor nem nekünk kell gondoskodnunk a javításáról, hanem vissza kell küldenünk garanciális javításra. Sokan nem is tudják, de ez nem csak új gépek esetén van így!

Ott van például a PC Aréna, akik egy használt PC vagy laptop esetén is adnak 24 hónapos garanciát. Ez idő alatt is lehet szükségünk arra, hogy visszaküldjük javításra a készüléket. Ilyenkor jól jön, ha tudjuk, miként lesz útközben is biztonságban a gépünk. Ez azért is fontos, mert az útközben keletkezett sérülésekre nem vonatkozik a garancia.

Laptop és számítógép becsomagolása lépésről lépésre

A legegyszerűbb módja annak, hogy biztonságban tudjuk a készüléket, az az, hogy ugyanabba az eredeti csomagolásba visszatesszük, amiben átvettük. Ez azonban a legtöbb esetben nem lehetséges, mert az már nincs meg. Ha így jártunk, akkor kövessük az alábbi pár lépést:

1. Legyen jó a méret! Akkora dobozt kell használni, amiben kényelmesen elfér a gép úgy, hogy még legyen hely térkitöltőknek is.
2. A töltelék fontossága! A termék és a csomagolás közötti helyet puha anyaggal kell kitöltenünk. Ez fogja biztosítani a megfelelő védelmet, ha úgy használjuk őket, hogy a doboz minden része egyenes marad, azaz nem domborodik és nem is süllyed be. Ideális választás erre a feladatra a buborékfólia, a habtöltelék vagy a légpárnák.
3. A doboz legyen terhelhető! Erősnek kell lennie, hogy bírja a számítógép súlyát. Ha egy nehéz PC-ről van szó, akkor semmiképp se tegyük egy vékony falú kartondobozba. El kell bírnia a csomag súlyának ötszörösét is, mert szállítás közben igen erős hatások érhetik, és egyébként is ilyenkor jellemzően egymásra vannak rakva a dobozok.
4. Legyen forgatható a csomag! Sok esetben változik a csomag elhelyezkedése a szállítás közben. Lehet, hogy fejjell lefelé vagy oldalára fordítva kell kibírnia az utat. Ezért kell megfelelően kitölteni a belsejét, hogy ne mozogjon benne a tartalma. És a csomag ragasztószalaggal való lezárására is nagyon figyelnünk kell.
5. Távolítsuk el a régi jelöléseket! Ha nem egy új, hanem például a régi csomagolást használjuk, akkor arról távolítsuk el a régi címkéket és jelöléseket, ne okozzon esetleges félreértéseket a szállítás során vagy a beérkezést követően.
6. A termék típusának megfelelő védelmet kell biztosítanunk! Például egy LCD monitor visszaküldése esetén nagyon óvnunk kell a képernyőt a karcolások mellett az ütésektől is!

Minden fenti lépés fontos!

Lehet megfelelő méretű a doboz, ha nem használjuk jól a térkitöltőket és kiszakad az oldala. De használhatjuk jól is, ha maga a karton nem bírja el a gép súlyát.

Minden felsorolt lépésre figyelnünk kell a laptop vagy számítógép becsomagolása során! Ha így teszünk, akkor épségben oda fog érni a garanciális javításra.