A fapados légitársaságoknál megszokott, hogy a repülés előtti „becsekkolást”, és a beszállókártya kinyomtatását (vagy digitális lementését) az utasnak egyedül, az interneten kell végrehajtani. Ellenkező esetben a légitársaság külön díjat számít fel ezért a „különleges” szolgáltatásért.
A Ryanair nem számít a fogyasztóvédők kedvencének, mivel egyes vélemények szerint már-már megalázó módon próbál minden apróságért pénzt lehúzni az ügyfeleiről. Így van ez az online becsekkolást elmulasztókkal is.
A Telegraph című brit lap beszámolója szerint egy alkalommal a légitársaság 55 fontot (majdnem 25 ezer forintot) követelt büntetésképpen az online be nem csekkoló utasoktól, akik azonban azzal védekeztek, hogy a társaság weblapja a kérdéses időben nem működött, így lehetőségük sem volt elvégezni egyedül a műveletet. A fogyasztóvédők szerint nem ez volt az előző alkalom, amikor a Ryanair a saját hibáját az utasokkal próbálta megfizettetni.
(via HVG)