A székhelyszolgáltatás egyre népszerűbbnek számít a vállalkozások körében. Ennek ellenére továbbra is sok kérdés merülhet fel vele kapcsolatban azokban, akik épp most szeretnének belevágni egy saját üzlet felépítésébe.
Most megmutatjuk azt, hogy mik a legális székhelyszolgáltatás legfontosabb alapjai, illetve azt, hogy miért fontos, hogy a jogszabályok terén mindig naprakészen működő szolgáltatót válasszunk.
Miért jó megoldás a székhelyszolgáltatás?
A székhelyszolgáltatás legfőbb célja, hogy biztosítsa azokat a székhellyel kapcsolatos feltételeket, amelyek egy vállalkozás bejelentéséhez és legális működéséhez szükségesek. Ezenfelül biztosítja a vállalkozás részére érkező küldemények átvételét és azok továbbítását is.
Amennyiben tehát nem rendelkezünk erre a célra vásárolt vagy bérelt ingatlannal, a székhelyszolgáltatás kiváló megoldást jelent. Segíti a működéssel járó költségek csökkentését, és az otthon nyugalmának megőrzését. Ennek érdekében azonban fontos, hogy a megfelelő szolgáltatót válasszuk.
Melyek a székhelyszolgáltatás legfontosabb feltételei?
A szolgáltatás legfontosabb feltétele, hogy a székhelyként szolgáló ingatlannal a székhelyszolgáltatónak, mint megbízottnak kell jogcím alapján rendelkeznie. Ez azt jelenti, hogy csak az erre irányuló szerződés megkötését követően kerülhet sor a szolgáltatásra, amely minden esetben csak határozatlan idejű lehet. Utóbbi eset alól kivételt képeznek azok a cégek, amelyek eleve határozott időre jönnek létre.
Fontos tudni, hogy a szolgáltatás alapjául kizárólag olyan ingatlan szolgálhat, amely vagy a székhelyszolgáltató tulajdona, vagy annak használati joga megfelelő módon nyilvántartásba került. Utóbbi esetben az ingatlan tulajdonosának írásbeli hozzájárulása is szükséges.
Mi a helyzet a hivatalos iratokkal?
Lényeges, hogy a székhelyszolgáltató úgy alakítsa ki az ingatlant, hogy az alkalmas legyen az átvett hivatalos iratok megfelelő iktatására, megőrzésére és rendszerezésére. A székhelyszolgáltató ugyanis nemcsak átveszi a hivatalos leveleket, de ő végzi ezen iratok rendszerezését is.
Ezekkel kapcsolatban naprakész iratjegyzék vezetése is szükséges, tartalmukat pedig elektronikus formában továbbítani kell a megbízó cég felé. Ennek köszönhetően a szolgáltatást igénybe vevő vállalkozásoknak nem kell többé az ezzel kapcsolatos adminisztrációval törődniük, és mégis mindig naprakész és pontos információkkal rendelkezhetnek a vállalkozást érintő hivatalos ügyeket illetően.
A székhelyszolgáltatás bárki számára elérhető?
Ma a székhelyszolgáltatás gyakorlatilag bármely vállalkozás számára elérhető. Fontos tudni azonban, hogy a szolgáltatókat érintő új szabályozások szerint az illegális tevékenységek elkerülése végett kötelező az ügyfelek átvilágítása és szelektálása.
Ez azonban az olyan, jól ismert és megbízható cégek esetében, mint a Logosz Cégcsoport, már régóta megszokott és bevett gyakorlatnak számít.