Nagy Mártonék most azt mondják, valamikor tavasszal vehetik meg a repteret

Nagy Mártonék most azt mondják, valamikor tavasszal vehetik meg a repteret

A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér (Fotó: Budapest Airport)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A visszavásárlással kapcsolatos tárgyalások ütemezetten, az együttműködés jegyében és megfelelően haladnak a partnerek között, jelenleg már egy olyan fázisban tart, ahol a felek között nagyon közel a végleges megállapodás. A szerződéskötésre 2024 tavaszán kerülhet sor – ezt közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium az Atv.hu megkeresésére kedden a Budapest Airport visszavásárlása kapcsán.

Orbán Viktor a karácsony előtti komrányinfón a tranzakcióval kapcsolatban arról beszélt, hogy a ferihegyi repülőtér megvásárlását befejezett ügynek gondolja, technikai részleteket kell tisztázni. A miniszterelnök azt mondta: a repülőtér megvásárlását illetően a következő napokban várható bejelentés. Az árról azonban nem ejtett szót. Az ugyanakkor az utóbbi hetekben kiderült, hogy a kormány nagyon nehezen tudja előteremteni a reptér megvásárlásához szükséges összeget. Nemrég emiatt közölték, hogy megválik az állam az Erste Bankban lévő tulajdonrészétől, illetve bejelentették a Yettelben lévő részesedés értékesítését is.

Nagy Márton miniszter még december közepén azt mondta a Bloombergnek, hogy a Budapest Airport megvásárlása bár közel áll a véglegesítéshez, vélhetően nem zárul le az idén, mert a vevőnek egyszerre 3 tulajdonossal és 10 hitelezővel is meg kell állapodnia. Hozzátette: „ez egy nagyon nehéz tárgyalássorozat, amely során a kormány piaci alapú árat akar kiharcolni”. Azt is elárulta, hogy a katari állami beruházási alapot is megpróbálják meggyőzni, hogy csatlakozzon a vásárló konzorciumhoz. A miniszter megerősítette, hogy francia segítséggel vennék meg a Budapest Airportot, ám az államnak lenne 51 százaléka benne, a katari alap pedig ezután pénzügyi vagy stratégiai befektetőként csatlakozhatna a projekthez. Amennyiben pedig összejön a vásárlás, úgy az állam azt tervezi, hogy épít egy harmadik terminált, és bővíti a kapacitásokat mind az utasok, mind pedig a teherszállítás tekintetében.