Nyitott a magyar felvásárlásra a spanyol vasútóriás

Nyitott a magyar felvásárlásra a spanyol vasútóriás

A német vasúttársaság, a Deutsche Bahn egyik szupergyorsvonata a müncheni pályaudvaron (Fotó: Balogh Roland/Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A spanyol Talgo tőzsdei vasúti cég barátságosnak ítélte a Ganz-Mavag Europe Zrt. vételi ajánlatát. A magyar vállalat 5 eurós részvényenkénti áron, összesen 619 millió euróért (240 milliárd forint) vásárolná meg a spanyol gyártóvállalatot – írta meg a Telex. Korábban a spanyol kormány fenntartásait fejezte ki az üzlettel kapcsolatban. 

Valóban magyar befektető tett ajánlatot a spanyol Talgo tőzsdén jegyzett vasúti cégre. A spanyol tőzsdefelügyelet (CNMV) oldalán március 7-én csütörtökön jelent meg a magyar vételi ajánlat részletes leírása és a Talgo vezetésének támogató véleménye – írja a Telex. A spanyol cégre a MaVag Csoport tagja, a Ganz-Mavag Europe Zrt. tett vételi ajánlatot.  Az ajánlattevő Ganz-MaVag korábban részben orosz tulajdonban volt, majd Szalay-Bobrovniczky Kristóf későbbi honvédelmi miniszter tulajdonában állt, miniszterré válását követően pedig egy Hernádi Zsolthoz köthető alapkezelőhöz került.

A spanyol sajtó már napokkal korábban megírta, hogy a Ganz-MaVag konzorcium tehet ajánlatot a stratégiai jelentőségű spanyol vállalatra. A spanyol kormány korábban jelezte: nem támogatja a felvásárlást. – A spanyol kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy elutasítsa a Talgo vonatgyárra vonatkozó magyar felvásárlási ajánlatot – mondta Óscar Puente spanyol közlekedési miniszter egy gazdasági kongresszuson. A spanyolok attól tartanak, hogy az ajánlat mögött orosz befektetők, vagy maga a magyar állam áll. Jordi Hereu spanyol ipari miniszter csütörtökön pedig arról nyilatkozott Brüsszelben, hogy az ügyletet felülvizsgálja a külföldi befektetéseket elemző testület, mivel a Talgo stratégiai vállalat Spanyolország számára a vasúti mobilitásban betöltött alapvető szerepe miatt.

A Telex által ismertetett dokumentumokból az is kiderült, hogy a magyar állami érdekeltséget sejtő spanyol lapoknak igazuk volt: az ajánlattevő társaságnak, a Ganz-Mavag Europe Zrt.-nek két tulajdonosa van, 45 százalékban az állami befektetőcég, vagyis a Corvinus Zrt. és 55 százalékban a Ganz-Mavag Holding Kft. A Talgo a gyorsvonatok és az Intercity vonatok tervezésében, gyártásában és karbantartásában vezető cég, aktív Spanyolországban, Németországban, Dániában, Szaúd-Arábiában, Egyiptomban és Kazahsztánban. A Talgo a spanyol Renfe nagy és nagyon nagy sebességű vonatainak fő szállítója, de nagyobb kontingenst szállított már korábban például a Deutsche Bahnnak is – teszi hozzá a portál cikke.