Vasútfelújítási program: Mészárosék máris nyertek

Vasútfelújítási program: Mészárosék máris nyertek

Mészáros Lőrinc, Szijjártó Péter és Kósa Lajos egy vasútépítő szerkezetet ünnepélyes átadásán (Fotó: Szijjártó Péter Facebook oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Mészáros Lőrinc egyik érdekeltsége, a V-Híd Zrt. nyerte meg azt a beszerzést, amellyel a Mezőkeresztes-Mezőnyárád-Emőd bal vágány és a Nyékládháza-Miskolc rendező pályaudvar bal vágány átépítésére keresett kivitelezőket a MÁV egyik leányvállalata a nyáron. Ugyan az állami tulajdonú cégnek nem kellett közbeszerzést kiírnia, olyan feltételeket határoztak meg, amelyekkel eléggé leszűkítették a jelentkezők körét – számolt be az Átlátszó.

– Bár a beruházás még teljes egészében a MÁV saját forrásaiból valósul meg, „tartalmi értelemben már része az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv infrastruktúra-felújítási fejezetének” – tudatta a napokban a vasúttársaság. Azt akkor nem említették, hogy ki a kivitelező, de ez a MÁV honlapjára feltöltött szerződéslistából egyértelművé vált.

A Mészáros-céggel 13,4 milliárdos megállapodást kötöttek a 80-as vasútvonal felújítási munkálataira a megjelölt szakaszokon. A kivitelezés teljes költsége pedig mintegy 18 milliárd forint. A MÁV a portál megkeresésére elmondta, hogy a felhívásra 3 cég jelentkezett: a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Strabag Vasútépítő Kft. és a V-Híd Zrt. Utóbbi lett a befutó. A jelentkezésnek többek között feltétele volt, hogy a pályázó rendelkezzen legalább 20 km (egy szerződésből származó) MÁV-hálózaton, vasúti forgalom fenntartása mellett kétvágányú vasúti pályán végzett tevékenységről szóló referenciával, és legalább 1 db vágányépítő géplánccal (mely együtemű vágány átépítésére alkalmas), illetve legalább 20 db vasúti aljszállító kocsival.

A nyertes V-Híd Zrt. 2023-ban 168,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított, és közel 51 milliárdos adózott eredményt ért el. A profitot egy az egyben ki is vette a cég tulajdonosa, Mészáros Lőrinc. A felcsúti milliárdos kezében lévő vállalat szinte teljesen állami és uniós megrendelésekből él. A V-Híd nyerte többek között a Déli Körvasút megépítését nettó 338 milliárd forintért, kapott egy nettó 127 milliárd forintos megbízást (a Strabaggal közösen) a Békéscsaba és Lőkösháza közötti vasúti szakaszra felújítására is, de szintén vele kötött szerződést a MÁV pályaépítési munkákra a Rákosrendező állomáson 715 millió forintért. Mészáros Lőrinc vasútépítő cégének várhatóan a jövőben is lesznek hasonló megbízásai.