Lehet még olcsóbb – és rosszabb is

Lehet még olcsóbb – és rosszabb is

Vonatsínek Papkeszi közelében (Fotó: Magyar Hang/Végh László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Ingyenessé tenné a 14 év alattiak számára a MÁV és a Volánbusz járatainak használatát Lázár János építési és közlekedési miniszter. A rendkívül alacsony áron kínált megyei bérletek után ez egy újabb gesztus lehet az utazóközönség felé, amely egyre nyilvánvalóbban érzékeli: nagy bajban van a MÁV, számos esetben már az alapvető szolgáltatásokat sem tudja elfogadható szinten nyújtani. Ezzel egyébként saját bevallása szerint maga Lázár János is tisztában van. Már a vármegyebérletek bevezetésekor világosan fogalmazott a Telexnek: „azt tudom nekik mondani, hogy nézzétek, ez olyan, amilyen, de a miénk, és olcsón adom ezt a szolgáltatást”.

Természetesen minden utazási kedvezmény kedvező fejlemény a tömegközlekedést használók számára, de elgondolkodtató, hogy az eleve nagyon kedvezményes árú megyei bérletek bevezetése után mekkora megtakarítást jelent a 14 év alattiak ingyenes utazása. Ők ugyanis – ahogy az összes diák – már eleve 90 százalékos kedvezménnyel kaphatják a vármegyebérletet, ami havonta mindössze 945 forintot jelent. Ráadásul a korábbi diákbérlettel szemben ezt nem csak a lakcím és az iskola közötti útvonalon lehet használni, hanem bárhol, vagyis az ingázáson túl további megtakarítást is el lehet vele érni.

Persze, sok kicsi sokra megy, és közeleg az európai parlamenti és az önkormányzati választás is, ezért logikus, hogy a kormányzati politika kényszerítve érzi magát, hogy bebizonyítsa: olcsó lett a MÁV, de lehet még olcsóbb is. Csak sajnos ebből a vasutat használó utas a lázári logika alapján azt az üzenetet is kihallhatja: rossz szolgáltatás, de lehet még rosszabb is. Erre tulajdonképpen maga a miniszter is utalt a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara exkluzív Nagyvállalati Klubjának estjén, ahol a 14 év alattiak ingyenes utazásának ötletét felvetette, arról beszélt, a szolgáltatás minimum kifogásolható színvonalú, de a fejlesztéshez pénz kellene, egy olyan időszakban, amikor a költségvetés hiányának lefaragásán van a hangsúly.

Ha viszont a pénz hiányában a minőség tovább romlik, távolabb kerül az a cél is, hogy a leginkább takarékoskodásra kényszerülő autósokon kívül másoknak is megérje letenni az autót, és tömegközlekedésre váltani.

Iratkozzon fel reggeli hírlevelünkre, melyben az elmúlt 24 óra és az előttünk álló nap legfontosabb híreit gyűjtjük csokorba, ráadásképp elolvashatja napindító közéleti jegyzetünket, a koffeint. Pár perc az egész, és tájékozottan, felvértezve kezdheti napját.

Címkék: Lázár János, MÁV